• Diamant78

Restaurang i Linköping??

Hej!
    Om en vecka åker vi ner till Linköping. Vi ska bo på hotell och tänkte gå ut och käka då på fredagkvällen.
    Ni som känner till Linköping; Kan ni ge förslag på mysig/bra restaurang som är något "barnvänlig" (sonen på 3år är med ) Restaurangen får gärna ha uteservering och det behöver inte vara något jättefint. Bra mat och trevlig atmosfär/service är det viktigaste.

Blir jätteglad för svar!!

• Svar på tråden Restaurang i Linköping??
  • Velour

Vi tog med vår son, då tre år, till restaurangen Afrodite (grekisk). Trevlig personal och god mat samt bra service. Den restaurangen har litet dyrare meny, men jag vet inte om det är något som spelar roll för er.

Steve's Coffee är också bra och har god mat. Där finns även uteservering. Ibland ser man ett och annat barn med, annars är det mest ungdomar. Men det är en trevlig kafeteria med bra meny, både pris- och matmässigt.

Restaurang Kina och Ming Palace är också trevliga kinarestauranger med bra mat. Dock är personalen trevligare på Ming Palace. Båda har uteserveringar, men Ming Palace ligger på andra plan, så deras uteservering är inte på markplan.

Gula Huset finns, men min erfarenhet är att de varken är trevliga eller har så bra mat. Men ni kan alltid pröva, jag kanske bara hade otur. Även de har uteservering.

Sedan har vi Kikkobar. Har aldrig varit där, men de verkar vara väldigt trevliga och har en fin uteservering. Menyn är lite dyrare.

Finns flera andra restauranger, men har inte sett att de varit riktigt barnvänliga. Ni får bra inblick i restaurangerna när ni går förbi dem.

Lycka till!

• fröken

Jag rekommenderar Kikkibar och Ming Palace. Även Hamlet, en pub egentligen, är riktigt barnvänlig.

• Sahlad

Kolla in Ågatan, där finns de flesta uteserveringarna i stan. Annars har du även Stora Torget. Så länge ni inte går ut för sent och utelivet kommer igång för mycket så ska det nog gå bra även med barn.
    Beställ bara inte kocklandslagets framtagna Laxenbergare. Den var torr och tråkig...

Svar på tråden Restaurang i Linköping??