Varm lägenhet och spädbarn?
Jag bor i en väldigt varm lägenhet, särskilt nu på sommaren.
Vet ju att små bebisar inte ska ha det för varmt, så vad kan man göra åt detta?
Jag bor i en väldigt varm lägenhet, särskilt nu på sommaren.
Vet ju att små bebisar inte ska ha det för varmt, så vad kan man göra åt detta?
Öppna dörrar och fönster och köpa ev en fläkt... Gå ut i skuggan....
ha så lite kläder på bebisen som möjligt, enbart blöja... sen som ovan... ha fönster och dörrar öppna, köp myggnät om du inte vill ha in för mkt insekter.
Låt bebis ligga i blöjan, det gör min även fast vi inte bor i lägenhet. Spädbarn fryser väldigt sällan, det är bara de två första veckorna man ska klä dom extra.
Vädra, vädra och vädra.....Dra ner persiennerna där solen ligger på och klä av lillen
.
Har samma problem fast jag bor i hus, min lille prins lever i bara blöja för tillfället, lägger ett tunt lakan på honom om det känns lite dragit.
Lycka till, glöm ej att amma så mkt som möjligt eller om du ger ersättning ..
En blomsprayflaska med vatten och satt på riktigt fin dusch är toppen. Det älskade min när han var bebis och det var hett.
Jag bor vid en ganska trafikerad väg och har även järnvägsspåret en bit härifrån. Därför är det lite jobbigt att ha öppet på dagarna, blir sånt oljud då.
Dessutom känns det inte som det kommer in så mycket luft trots att man vädrar.
min lägenhet ligger i solen HELA dagen och det är som en bastu här inne, det var 40grader här inne igår!! tur nog så ligger bladplatsen här bara några 100 meter från oss så vi kan doppa oss och lillan ligga naken i skuggan. men tex nu så badade jag henne i hennes balja i ganska svalt vatten, då blev hon mer nöjd! Det finns inga persienner här för fönstren har så konstig form så det finns inga (enligt hyresvärden) som passar! Det är VIDRIGT här inne! hon ligger i blöja inne, bada i balka med svalt vatten (dottern älskar att bada) och ge henne vatten eller amma. Tex nu har jag hållt på i 45 minuter för att få henne att somna för att sova lite middag! pga värmen. Men efter badet så gick det lättare, då blev hon svalare.
Vi har köpt en liten fläkt idag. Verkar som hon tycker om den!