betala med kort utomlands?
Hej!
Vi åker till Brasilien på söndag och jag undrar om man kan betala med kort på flygplatserna? Jag har VISA. Vi väntar i Paris och Rio. Kostar det något extra isåfall?
Tacksam för svar!
Hej!
Vi åker till Brasilien på söndag och jag undrar om man kan betala med kort på flygplatserna? Jag har VISA. Vi väntar i Paris och Rio. Kostar det något extra isåfall?
Tacksam för svar!
Puff. Snälla!
ja visa gäller väl överallt, iaf där jag har rest. vad jag vet kostar det inte att betala med kort men däremot om du tar ut pengar.
Ojdå, det var ju inte så bra. Nej, men då får vi väl fixa lite ? och lite Reais. Men det kostar ju att växla med, så jag tänkte att ja...
jag hade en engelsk bank (det enda jag kan relatera till) och då tog dom typ £3 när jag tog ut pengar men ingen avgift när jag handlade med visa kortet. nu har jag swedbank men har inte vart utomlands än!
TS:
Längst ner på denna sida har du info om swedbank
www.kreditkort-betalkort.se/visa.html
Efter att ha läst lite:
Swedbank har alltså INGET valutapåslag, dvs du kan betala med kortet utan att få avgifter. Men så fort du tar ut kontanter i automat eller i affär så tillkommer det en avgift.
I Paris ska uttag vara gratis oxå vad jag förstår..
Men jag ringde både till banken,och var sedan på en annan bank och talade med dem.
2 personer som arbetade på banken sa samma sak.
Då är de tydligen dåliga på sitt arbete då?
Kontantuttag i automat i Sverige och kontantuttag av euro i EMU-land kostar 0 kr.
Kontantuttag i automat i övriga fall kostar 35 kr per uttag.
så det kostar att ta ut med 35 kronor om man tar ut utan för sverige i annat än euro och utanför emu.
betalningar står det inget om.
Det verkar oftast vara billigare att ta ut i automat än växla!
Gammal tråd i know