• Anonym

larmet gick!!!

igår när jag skulle handla

i 15 mintuter fick jag inför alla tömma väskan
    alla glodde

de va en sak jag hade som hade larm på sej
    (en gammal smink sak)

ja har panikångest och skakade efter det

jälva skit, vill aldrig mer handla

• Svar på tråden larmet gick!!!
  • Bullpup

Fan vad drygt att stå där inför alla, som förmodligen trodde att du snott nått. Förstår hur du känner dej....

• Airlee
    Anonym skrev 2009-06-26 16:01:57 följande:
    igår när jag skulle handla i 15 mintuter fick jag inför alla tömma väskan alla glodde de va en sak jag hade som hade larm på sej (en gammal smink sak) ja har panikångest och skakade efter det jälva skit, vill aldrig mer handla
    Stackare. Men det där är ganska vanligt och det vet folk förhoppningsvis om. :)
  • Anonym

ja de va skit jobbigt,
    va helt darrig å yr efter
    och ledsen

fick tömma allt och visa bindor, medecin å allt!!!

och larmet gick 30 ggr för de tog ut en sak

testade mot larmet

tog ut en annan sak etc!!!!!!

• Anonym

de va kö också där det pep till nån kassa

20 -30 pers som stod å glodde

jag som aldrig tatt en vindruva ens en gång

å me min panikångest e de ju svårt att bara handla mjölk ensam

nu gick ja till STORMARKNADEN HELT SJÄLV

jävligt bra försök va?????

: (((((

• Airlee
    Anonym skrev 2009-06-26 16:09:18 följande:
    de va kö också där det pep till nån kassa 20 -30 pers som stod å glodde jag som aldrig tatt en vindruva ens en gång å me min panikångest e de ju svårt att bara handla mjölk ensam nu gick ja till STORMARKNADEN HELT SJÄLV jävligt bra försök va????? : (((((
    Åh, vad typiskt... men du, det var jätteduktigt att du tog dig dit! När jag ser någon bli stoppad för att larmet går så tänker jag alltid att det förmodligen beror på något annat än att de har snattat, i alla fall om de inte försöker springa därifrån.
  • Anonym

MEN JAG VILLE SPRINGA DÄRIFRÅN!!

vad hade hänt då????

hade de trott på mej????

jag har panikångest!!

säkert, säg det i finkan säger vakten då... : //

• Anonym (Ordningsvakt)

Du vet väl att du absolut inte har någon skyldighet att visa upp vad du har i väskan?
    Om du vet med dig att du inte snattat är det bara att säga nej. Väktaren måste ha sett dig ta en sak för att få gripa dig, så det är bara att säga. Nej, jag har inte stulit något så jag kommer att gå nu, om du vill hålla mig kvar får du gripa mig men då tänker jag anmäla dig för olaga frihetsberövande"

Om de griper dig kommer du att få vänta på polisen och då kan du visa upp att du inte stulit något och göra en anmälan mot vakten.

Larmbågarna har ingen funktion mer än att skrämma någon, för man kan aldrig göra ett korrekt gripande enbart på grund av att larmet går. Det är olagligt.

• Airlee
    Anonym skrev 2009-06-26 16:13:13 följande:
    MEN JAG VILLE SPRINGA DÄRIFRÅN!! vad hade hänt då???? hade de trott på mej???? jag har panikångest!! säkert, säg det i finkan säger vakten då... : //
    Om du hade sprungit och de hade fått tag i dig så hade det blivit ännu mer pinsamt, men de hade ju inte kunnat bevisa att du stulit något eftersom du inte hade det. Du gjorde helt rätt, vad varje sansad vuxen människa skulle ha gjort. Förstår att det är jättejobbigt men försök fokusera på det positiva, du genomförde något som är svårt för dig, hamnade i en pinsam situation men redde ut den snyggt.
  • Teso

var med om en liknande sak när jag var o shoppade med syster på ett shopping centra här i stan för något år sedan.. larmet gick när jag kom in i butiken ska då lägga till att vi inte hade varit in i denna butik tidigare.. samtidigt som vi gick in så gick de ut folk så vi trodde ju att de var dom.. de gjorde nog personalen med..
    men när vi skulle gå (efter att ha betalat de syrran skulle ha) så gick larmet igen, vi fick snällt gå in igen och dom kollade av syrrans kläder ifall de hade missat något larm..
    men där fanns inget, så vi gick igen o larmet tjöt.. då fick vi gå ut var för sig för att se vem de larmade av.. larmet gick när jag gick ut, pinsamt värre!!!
    fick börja ta en påse i taget för att se var de larmade någonstans då jag inte hade handlat något på denna butik. de visade sig sitta ett larm kvar ifrån en annan butik som jag varit på tidigare.. så då fick vi snällt gå tillbaka till den butiken för att få larmet borttaget.. de kändes ju måttligt pinsamt dom trodde ju så klart att vi snott de, men som tur var hade jag kvittot i påsen o kunde visa upp de..

så de händer nog de flesta någon gång i livet men de är inte så många som är villiga att dela med sig av sådanna historier.. tycker att du var jätte duktig som faktiskt åkte till en stormarknad om du har panikångest.
    de var nog tur att du inte sprang därifrån för då har dom nog inte trott dig för 5 öre..
    Lycka till nästa gång.

• Rosdraken

jobbigt, jag var med om en sak för flera år sen men hatar fortfarande gå genom larmbågar är rädd det ska pipa (vet ju att jag aldrig skulle sno). Var ganska ung och hade en GAMMAL väska var på hm och kollade lite köpte nått mins inte vad och skulle sen gå ut. Larmet går och jag tömmer påsen inte den som pep eller nått i den bara det som jag hade köpt så jag gick genom själv inget och då kolla de ju väskan som pep!! Men de hittade inget de tömde den på ALLT men till och med när den var tom pep fan skapet! Tillsist efter många om och men kommer vakten på att han en gång hittat ett gamlat larm så satt igång igen i någons väska kolla det och jo då han hitta ett litet litet larm som hon i kassan kunde larma av. Som tur var så var han snäll sa typ att jag inte såg ut som en tjuv mm så kännde mig ju lite lugnare men det är en obehaglig sists hua....

Svar på tråden larmet gick!!!