• Miss Maya

Kan man gå på restaurang i sommarklänning och sandaler?

Ja vad finns det för klädkoder egentligen? Det är ingen superflashig restaurang, men inte den billigaste heller. Vad gäller, är det okej att komma i sommarklänning och sandaler, eller krävs det framför allt andra skor?

Sandaletter, pumps? Vad är okej?

• Svar på tråden Kan man gå på restaurang i sommarklänning och sandaler?
  • Lithe

Är det på kvällen eller som sen lunch typ?
    Jag tycker nog att du kan gå i sommarklänning och sandaler så länge det inte är ett flashigt ställe.
    Jag och min sambo åt en sen lunch på ett halvfint ställe och jag hade då en lång sommarklänning och sandaler.

• klurifax

Det beror ju på vad DU menar med sommarklänning, och med sandaler och vad det är för restaurang...

• Lena

finare sandaler har jag haft på stjärnkrogar och det har funkat fint. Vad du menar med sommarklänning har jag svårt att veta.

• Tant Groda

Ja det kan jag tycka att man kan, visste beror det lite på vad det är för ställer. Är det ett fint ställe så kanske inte. men en "normal" fin resturang kan det gå bra på.
    Sen är det ju klart att det beror lite på vad det är för sommar klänning och sandaler oxå.
    Finns ju fina sandaler och mindre fina, samma med klänningar

• Miss Maya

Tja, jag skulle nog inte se ut som jag kom från stranden i alla fall. En klänning som jag skulle kunna ha på ett sommarbröllop t ex, så jag antar den är okej, mest egentligen sandalerna jag fundrar över. Och det är inte några "hej-hopp-jag-kommer-från-Sverige-sandaler-och-har-semester-och-har-därmed-tappat-all-stil".

Utan lite finare sommarsandaler. Och det är kvällstid.

klurifax skrev 2009-06-27 10:33:41 följande:
    Det beror ju på vad DU menar med sommarklänning, och med sandaler och vad det är för restaurang...
  • Miss Maya

Men tack för era svar, då tror jag nog att det är okej, det jag funderar över. Jag känner mig ju fin i det, det var mest som sagt sandalerna jag funderade över, hur petiga de egentligen är med sådant.

• lokisse
    Miss Maya skrev 2009-06-27 10:36:08 följande:
    Tja, jag skulle nog inte se ut som jag kom från stranden i alla fall. En klänning som jag skulle kunna ha på ett sommarbröllop t ex, så jag antar den är okej, mest egentligen sandalerna jag fundrar över. Och det är inte några "hej-hopp-jag-kommer-från-Sverige-sandaler-och-har -semester-och-har-därmed-tappat-all-stil". Utan lite finare sommarsandaler. Och det är kvällstid.
    det borde absolut inte vara nagot problem ta med dig en liten kofta fall det blir kalt
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Lena

Miss Maya skrev 2009-06-27 10:38:32 följande:

Men tack för era svar, då tror jag nog att det är okej, det jag funderar över. Jag känner mig ju fin i det, det var mest som sagt sandalerna jag funderade över, hur petiga de egentligen är med sådant.
    Är de i neutrala färger kommer de inte lägga märke till dem. Har som sagt haft sandaler på 28+ här i Göteborg och nog även sjömagasinet och det är ett par av Göteborg dyraste krogar.
  • Miss Maya

Aha, ja men då ska det nog inte vara några som helst problem. Den här restaurangen kommer nog inte riktigt upp i 28+ eller Sjömagasinets "klass". Då är det inte så mycket att fundera över.

Tack!

Lena skrev 2009-06-27 10:41:01 följande:
    Miss Maya skrev 2009-06-27 10:38:32 följande: Är de i neutrala färger kommer de inte lägga märke till dem. Har som sagt haft sandaler på 28+ här i Göteborg och nog även sjömagasinet och det är ett par av Göteborg dyraste krogar.
Svar på tråden Kan man gå på restaurang i sommarklänning och sandaler?