• Anonym (skäms)

liberokuponger och självskanning

har fått tips här på familjeliv och även arbetande på ica att man kan ta flera liberokuponger per blöjpaket i självskanningen för d e inte så noga libero betalar ju ut till affären för kupongerna så jag skulle testa det idag då jag hade ett par kuponger över köpte 2 paket blöjor och scannade in kuponger för ett värde av 150 kr men icke sa nicke då kom en personal och haffade mig och berättade ett detta kommer bli polisanmälan. Berättade då att det varit ica personal som berättat detta för mig så det var bara att uppge hennes namn och var hon jobbade. Slapp polisanmälan denna gång men fick köpa flera paket blöjor till. Så med detta vill jag bara varna er andra o förstår ju att jag varit jävligt naiv som trott att detta skulle funka men nu vet jag o kommer aldrig göra om det i all fall...

• Svar på tråden liberokuponger och självskanning
  • Anonym

Vad dåligt av dig att ge namnet på ica-personalen

• sonen08

jag skannar in blöjorna som vanligt och lämnar kupongen till kassan. ingen som sagt något om det till mig

• sonen08

förresten va menar du med att man kan ta flera libero kuponger per blöjpaket??

• Anonym (skäms)

jomen vad skulle jag göra då få en polisanmälan på mig? Händer inget med henne i alla fall eftersom hon inte jobbade där men hade hon jobbat just där hade jag inte sagt namnet

• Anonym (skäms)
    sonen08 skrev 2009-06-27 13:19:22 följande:
    typ har du en rabattkupong på 50 kronor som gäller om du köper 2 paket kan du bara ta ett paket och ändå använda kupongen
  • Anonym
    sonen08 skrev 2009-06-27 13:19:22 följande:
    Jag gissar att hon köpt t ex ett paket, men scannat in kuponger för flera paket.
  • sonen08

Anonym (skäms) skrev 2009-06-27 13:21:56 följande:

typ har du en rabattkupong på 50 kronor som gäller om du köper 2 paket kan du bara ta ett paket och ändå använda kupongen
    ok, det skulle ja aldrig gjort tycker de är kanon att man kan köp 2st och få rabbat. dom har ju en 30 kr rabbat med för 1 paket ju.
    men du skrev att du hade för 150 kr då måste du köpa till 3 st paket de är väl bra att man kan köpa flera samtidigt om man använder massa blöjor.
    men dom gäller ju för olika månader med. Iallfall dom jag har
  • Aros

Vad man däremot kan göra är att blanda rabatter på blöjor ibland (kontrollera vad som står på kupongerna). Sist jag köpte blöjor så var ord pris 129kr. Men för varje 300kr man handlade för så får man köpa 1 pkt för 89kr. Sen hade jag en pamperskupong på 50 rabatt vid köp av 2 pkt, dessutom hade affären den här veckan 40 kr rabattkupong vid köp av 2 pkt. Det innebar att jag fick betala 44kr per paket (köpte 2 pkt). Kassörskan höll med om att det var smart och eftersom det inte står att man inte får kombinera rabatterna så var det inga problem.

Stolt mamma till Agaton (2004) och Ludvig (2008)
  • sonen08

här får man 1 blöjpaket för 89 kr om man handlar för minst 100 kr bra tänkte ja iveckan som behövde blöjor och har 50 kr rabbat köpte 2 blöjpaket från libero och mat för ca 500 kr eftersom ja skulle storhandla. har ica kort med så fick massa andra rabatter med love it. men kolla sen så hade dom dragit 2 kr mer på ena liberopaketet än de andra. eftersom ja tog en med tigermärke och en vanlig up&go paket så skiljde de sig tydligen 2 kr mellan dom paketen men men

• qwertyui

Sen är det väl viss skillnad på vad man kan och vad man får också.
    Man kan t.ex köra för fort, det går alldeles utmärkt ända tills man råkar fastna i en kontroll.
    Sade de verkligen att det var ok eller berättade det som ett fel som man inte lyckats fixa än?
    Insåg du verkligen inte att det var fel?

• Anonym (skäms)
    qwertyui skrev 2009-06-27 13:38:15 följande:
    Sen är det väl viss skillnad på vad man kan och vad man får också.Man kan t.ex köra för fort, det går alldeles utmärkt ända tills man råkar fastna i en kontroll. Sade de verkligen att det var ok eller berättade det som ett fel som man inte lyckats fixa än?Insåg du verkligen inte att det var fel?
    hade ju hört av en bekant på ica att man kan gott o väl kunde göra så för affären bryr sig inte utan skickar bara kupongerna vidare, var första o sista gången jag gjorde så i alla fall. Hon som jag pratade med idag sa att dom anser det som stöld och dom har inte ändrat sina kupong scanners eftersom dom litar på folk
  • sasssyy

ja det är ju stöld.. och lurendrejeri, bedrägeri så om man gör så medvetet så är en polisanmälan ett bra sätt att sätta stopp för det helt klart.

Man kan ibland kombinera olika rabatter som någon här nämnde men man måste ju kolla om det står på kupongen "går ej att kombinera med andra erbjudanden" då går det inte.. och försöker man så borde kassan säga ifrån ändå, det gör den iaf i den butiken där jag brukade handla blöjor till min lille fis...

Tycker dock att det var godhjärtat att du slapp anmälan MEN var inte så himla naiv nästa gång någon talar om för dig att du "kan" göra på ett visst sätt.. bara för att de säger så betyder inte det att du FÅR.. och jag tycker nog eg att du ska ta ett snack med hon som talade om detta för dig OCH hennes chef.. hon uppmanar ju till brott och OM du fått en anmälan på dig så hade det ju på sätt och vis varit hennes fel..

Fast.. tänk lite längre än näsan räcker nästa gång...

• qwertyui

Håller med sasssyy och även om ICA inte förlorar på det hela så gör ju libero det. Skulle ICA tillåta det avsiktigt och medvetet så skulle ju de begå medhjälp till bedrägeri med Libero.

• Anonym

jag har råkat ut för att ta ett paket andvända 50 kr rabatten=/ tog fel kupong med mej o kom på det när ja kollade på mina andra några dagar senare. har fortfarande dåligt samvete=/ förstår inte hur man kan göra så med flit

Svar på tråden liberokuponger och självskanning