göra egen potatissallad eller köpa?
Göra egen eller köa är frågan. tipps på ngn god köpesallad? vi behöver ha mat till 30 pers så det blir ju en del att göra....
Göra egen eller köa är frågan. tipps på ngn god köpesallad? vi behöver ha mat till 30 pers så det blir ju en del att göra....
Jag säger göra egen men det är för att min egna komponerade är såå himla god, men det kanske är svårt att göra till så många personer.
Jag gör min så här iallafall, har inga mått utan kör på känn
Potatis
Rödlök
Paprika
Fetaost
Rapsolja
Balsamvinäger
Salt
Svartpeppar
Himla god!
Men som sagt till 30 personer är det kanske bäst att köpa...
Absolut göra egen! Det blir både billigare och godare.
Det receptet du fick av mig i andra tråden är lätt att mångfaldiga och göra till många. Jag har själv med utgångspunkt från det receptet gjort potatissallad till 100 personer. Men när man gör till så många så får man modifiera lite och smaka av, annars blir det lite väl mycket lök t.ex.
Vill man inte använda gräddfil går det utmärkt att använda filmjölk, eller lite av båda.
Det är sjukt mycket godare med egen potatissallad, framför allt om den är gjord på färsk potatis.
Egen helt klart
Jag håller med, egen potatissallad är helt klart godare! Och det är inte speciellt svårt heller.
När vi hade dop gjorde jag potatissallad till 30 personer. Och alla tyckte den var jättegod och flera frågade efter receptet. Om du är intresserad av det receptet så hittar du det på min blogg carolinelycklig.blogg.se och under kategorin "Mat & Bak".