• Theréze

Husmorstips för att bli av med flugor?

Någon som har ett bra husmorstips på hur man får bort flugor? De är jobbiga och överallt... =(

Jag är trött på att springa med flugsmällan och få blodfläckar överallt. Såna där remsor med klister funkar inge bra (eller så har jag fel märke?)

• Svar på tråden Husmorstips för att bli av med flugor?
  • lillpuppsan

är det blomflugor som är problemet?
    prova isåfall Pyrex!
    Jag hade verkligen jätte mycket blommflugor en sommar.. det var helt svart i vitrinskåpet(med dörrar) på bara en vecka.. helt sjukt.
    ja men då gick jag på en blomaffär och hon rekomenderade Pyrex. Man blandar det i vattenkannan, en gång i veckan i tre veckor + en gång extra.
    Det märktes skillnad redan första veckan :)

• rockmind

Skulle också vilja veta hur man blir av med dem! (ej blomflugor, utan vanliga.....)

• Brollie

En kompis till mig har en skål med vinäger stående framme, flugorna lägger sig i den. Men exakt hur effektivt det är vet jag inte, man kan ju testa iaf?

over and out
  • Em00

finns lampor man kan köpa på t ex clas ohlson som tar död på flugor mm,
    dom kryper in i den och pang, så steks dom...

• Brollie

Antar hon har nån "magisk" blandning i skålen, vet att det är vitvinäger och nåt mer... kan försöka kolla. Eller om nån mer vet? Annars hade jag nog gått på lillpuppsans råd.

over and out
  • Cazza

nån som vet detta i år? vanliga flugor allts.. inte banan/blomflugor.

• pernillal

granngården har något medel som ligger i en behållare som ska dra åt sig flugor, det ger resultat inom ett par dagar och behållaren håller i ca 4-6 veckor=)

Svar på tråden Husmorstips för att bli av med flugor?