• LillaFlingan

finns det någon liggdel som är längre än..?

hej!
    vi har en emmaljunga edge duo, liggdelen är 79cm lång,
    men det är knappt 10cm innan vi inte ens får ner våran 2mån son i den..
    finns det någon liggdel på någon annan vagn/märke som är längre än 79cm?
    eller är el edge den längsta på marknaden?? (är ju iaf el's största vagn)...

/m

• Svar på tråden finns det någon liggdel som är längre än..?
  • snigelina

Emmaljunga har större liggvagnar, men de säljs i Danmark

• LillaFlingan

aha... finns det någon sida på nätet? varför säljs inte de större här i sverige med??

• LillaFlingan
    snigelina skrev 2009-06-27 14:07:06 följande:
    Emmaljunga har större liggvagnar, men de säljs i Danmark
    kikade på danska emmaljunga sidan.. och nä?
    de är lite långa som här i sverige?
    max 79cm i ligglängd.....?

www.emmaljunga.se/techspec_all.asp
  • LillaFlingan

på liggdelarna då alltså...

• Cat3
    LillaFlingan skrev 2009-06-27 14:07:42 följande:
    aha... finns det någon sida på nätet? varför säljs inte de större här i sverige med??
    Såg något programm på tv om att det är mycket vanligt att barnen sover ute i vagn väldigt länge i Danmark och då behövs större vagnar.
  • Cat3

Hur stort bäddmått blir det om du använder en sittvagn med plant läge och lägger i en madrass? (Behövs lite sidoskydd också, man får använda fantasin)

Jag hade en syskonvagn ORA tidigare och i den sov båda barnen bra. Det fanns gott om extra utrymme när jag lade i liften.

• LillaFlingan
    Cat3 skrev 2009-06-27 14:42:45 följande:
    Hur stort bäddmått blir det om du använder en sittvagn med plant läge och lägger i en madrass? (Behövs lite sidoskydd också, man får använda fantasin)Jag hade en syskonvagn ORA tidigare och i den sov båda barnen bra. Det fanns gott om extra utrymme när jag lade i liften.
    tror längden på sittdelen är 90cm faktiskt.. så får testa det sen när han inte kan ha liggdelen längre.. om nån mån lr 2 kanske..;)
    tack för era svar!

någon som vet vad crescent diva har för mått på liggdelen/sittdelen?
    den är ju väldigt lik bugaboo cameleon.. :)
  • evita

men hur ofta ligger en 2-månaders raklång??? bara en fundering...

min minsting fick plats i liggdelen till vår babytravel syskonvagn länge... sålde vagnen när han var 11 månader och han klagade aldrig på att det var trångt, var bara jag som tyckte det såg obekvämt ut...

• LillaFlingan
    evita skrev 2009-06-27 15:16:00 följande:
    men hur ofta ligger en 2-månaders raklång??? bara en fundering...min minsting fick plats i liggdelen till vår babytravel syskonvagn länge... sålde vagnen när han var 11 månader och han klagade aldrig på att det var trångt, var bara jag som tyckte det såg obekvämt ut...
    jo men han ligger inte raklång och det är knappa 1dm kvar... sen lär det inte gå att få ner honom i liggdelen (han växer jättesnabbt,precis som jag gjorde, han e säkerligen 65cm nu....)

får väl testa då med att ta liggdelen och dra ner den i fullt liggläge isf sen :)
Svar på tråden finns det någon liggdel som är längre än..?