• Anonym

Få mens med p-piller utan att ha tagit menspillerna?

Har ätit yasmin i några månader nu. det har funkat bra.
    denna månaden valde jag att hoppa över mensen då den skulle komma vid ett dåligt tillfälle. så hoppade ju helt enkelt över dom pillerna och började på nästa karta. nu, 2 veckor senare så får jag mens ändå?
    Hur kan det komma sig? Det har ALDRIG strulat tidigare med p-piller för min del.
    Jag tar ju fortfarande p-pillerna. någon mellanblödning är det inte heller då jag fick ont i magen för 2 dagar sen och det höll i sig tills igår och nu fattade jag ju att det var för att mensen kom.

Betyder detta att jag har ägglossning ändå och således funkar inte dessa piller för mig?

• Svar på tråden Få mens med p-piller utan att ha tagit menspillerna?
  • Anonym (*)

Jag åt Yasmin tidigare och åt också ihop två kartor en gång. Det räckte med en gång - sen gjorde jag aldrig om det.
    Precis som det brukar stå i instruktionerna är det risk för att man får en blödning iaf även om man ätit ihop kartorna. Dock så brukar den ju då inte komma direkt utan efter några veckor precis som du fått. I mitt fall blev det dock så att jag fick småblödningar i 1,5 vecka istället ... Knappast det man är ute efter, och därför gjorde jag inte om det. Ingen kropp reagerar ju exakt likadant som någon annan och därför klarar sig en del helt utan blödning om man äter ihop kartor, andra får som du - en blödning iaf men bara senare, och andra får som jag dvs småblödning en längre period.

• Anonym (*)

Bara som ett tillägg så är för övrigt inte blödningen du får när du tar placebotabletterna någon riktig mens. Med kombinerade p-piller har du ingen ägglossning och den mensliknande blödning som kommer kallas för en bortfallsblödning. Så oroa dig inte för den där blödningen!

• Anonym

Jag äter alltid ihop kartorna med yasmin för att slippa mensen, fungerar bra. Men det är ju individuellt, andra får mellanblödningar och andra besvär. Inget att oroa sig över.

• Anonym

Har ni också fått värk i magen då ni fått en mellanblödning som jag fått nu?
    Känns som magen har svullnat upp som fasiken och jag har värsta mensvärken.
    är det normalt?

Svar på tråden Få mens med p-piller utan att ha tagit menspillerna?