• 84Johanna

tips för torrt hår?

Mitt hår en extremt torrt. får använda spraybalsam när jag ska reda ut det efter jag har duschat. Några tips på vad som kan göra det lättare att kamma.

jag har provat inpackningar och så men det fungerar inte heller.

• Svar på tråden tips för torrt hår?
  • Flummig

Försök ha i inpackningen längre då? Ha i den 20- 30 min, om du kan i en timme! Då blir alltid nästan håret super mjukt.

Har du provat silikon droppar? Det kan vara till stor hjälp. Kolla, bra produkter på bangerhead.se. Där hittar du jätte bra frisörprodukter till lite billigare priser!

I värsta fall får man klippa till det värsta.

• vänat

lite matolja/oliva olja på handflatterna och gnid in i håeret fungara utmäskt.

• Angels Fall First
    vänat skrev 2009-06-27 16:37:53 följande:
    lite matolja/oliva olja på handflatterna och gnid in i håeret fungara utmäskt.
    Med betoning på LITE. En droppe är så mycket mer än vad man tror! /en som lärt från sina tidigare misstag
    Har bytt telefonnummer (till den svenska mobilen) om någon känner sig bortglömd och inte fick det.
  • vänat

Angels Fall First skrev 2009-06-27 16:48:14 följande:

Med betoning på LITE. En droppe är så mycket mer än vad man tror! /en som lärt från sina tidigare misstag
    Ja men sen beror de också påhur torrt hår manhar samt hur tjock eller långt håret är. Men man får helt enkelt pröva med en lite droppe se ev ta lite til om så skulle behövas.
  • Angels Fall First
    vänat skrev 2009-06-27 16:55:58 följande:
    Angels Fall First skrev 2009-06-27 16:48:14 följande: Ja men sen beror de också påhur torrt hår manhar samt hur tjock eller långt håret är. Men man får helt enkelt pröva med en lite droppe se ev ta lite til om så skulle behövas.
    Absolut! Men jag började med en droppe och fyllde på tills jag tyckte att det blev bra. Sen efter en liten stund så såg håret rent ut sagt förjävligt ut
    Har bytt telefonnummer (till den svenska mobilen) om någon känner sig bortglömd och inte fick det.
  • vänat

Angels Fall First skrev 2009-06-27 16:57:40 följande:

Absolut! Men jag började med en droppe och fyllde på tills jag tyckte att det blev bra. Sen efter en liten stund så såg håret rent ut sagt förjävligt ut
    Då hade du som sagt var lite väl mycket olja mende är lätt att säag så här i efterhand. Men bättre då att ta en lite klick sedan vänta någon dag eller några dagar inna man evsätter i mer olja på håret.
  • vänat

För mig har olja alltid fungerat utanproblem håeret har sett blankt och fint ut inte alls torrt.

• Angels Fall First
    vänat skrev 2009-06-27 16:59:22 följande:
    Angels Fall First skrev 2009-06-27 16:57:40 följande: Då hade du som sagt var lite väl mycket olja mende är lätt att säag så här i efterhand. Men bättre då att ta en lite klick sedan vänta någon dag eller några dagar inna man evsätter i mer olja på håret.
    Japp. Jag har lärt av misstagen. Och jag älskar olja - nu när jag vet hur mycket jag ska ta
  • vänat

Angels Fall First skrev 2009-06-27 17:00:53 följande:

Japp. Jag har lärt av misstagen. Och jag älskar olja - nu när jag vet hur mycket jag ska ta
    ja bara inte så lätt då man inte är van .
Svar på tråden tips för torrt hår?