• Tingeling85

Fluginvasion!

Finns de nåt medel eller ljus som jagar bort eller dödar flugor och andra irriterande insekter som flyger in i huset?

• Svar på tråden Fluginvasion!
  • Tingeling85

Nej ja måste få in nå luft i denna värme! Och sånt där myggnät för fönstren går bort då vi har väldigt stora fönster, de ser bara för jäkligt ut!

Vill ha tips på medel!!
    Finns ju myggljus å sånt, men biter de på flugor med?

• isisisis
    Tingeling85 skrev 2009-06-27 15:55:15 följande:
    Nej ja måste få in nå luft i denna värme! Och sånt där myggnät för fönstren går bort då vi har väldigt stora fönster, de ser bara för jäkligt ut! Vill ha tips på medel!! Finns ju myggljus å sånt, men biter de på flugor med?
    Om du vill ha svalare så är det också lämpligt att stänga värmen UTE!
    Inte släppa in den!

Men det vet väl de flesta!
  • Tingeling85

Så funkar de inte hos oss, behöver korsdrag i princip för att få de svalare.

Men nu är de inte värmen ja vill ha svar på..!!
    Läs ts..

• Cupcaken

Jag har katt, han äter upp alla småkryp och flugor kom kommer in{#lang_emotions_innocent}

BF 20:e Januari =)
  • Johans Pillerill

Installera en massa spindlar i fönstrena :) Vi har massor med spindlar hemma... Förut så försökte jag ta bort dem och förstörde alla nät... Nu har jag upptäckt att de faktiskt tar bort grymt mycket andra läskiga smådjur, så de får faktiskt bo ifred i fönstret så länge de inte breder ut sig för mycket...

Lite småäcklig men grymt effektiv lösning såhär på sommaren.

• Neko

Ställ glas med sockerlösning utanför fönstrena + lite diskmedel i? Det ska fungera på blomflugor iaf ^^

Svar på tråden Fluginvasion!