• Anonym

Graviditetstest på ica

Är det någon som vet om det finns graviditetstest att köpa på alla ica-affärer? Eller coop kanske? Har några mil att åka och vill inte åka i onödan....

Är relativt stora ica och coop affärer!

Tacksam för snabba svar!

• Svar på tråden Graviditetstest på ica
  • Anonym

Åh, tack för ditt snabba svar. Vet du vart dom har dom? I vår affär så har dom apotektsgrejer bakom en särskild disk. Typ värktabletter och sånt, är det där man ska fråga efter testen?

• Nilou

På vårat ica hänger dom vid kassa, typ vid kondomer. På vissa ställen är dom där dom har brickor till snus och cigg automaterna.

• Anonym

Tack, tack! Då ska jag åka och leta och sen testa när jag kommer hem!!

Tack för hjälpen

• EmkaTholju

Här är en till som undrar!!

Vi har Coop och Ica men har aldrig sett att de säljer gravtest. Men det är väl inte alla Ica och Coop som gör det ?

• Nilou

Trodde nästan det, eftersom jag sett på ica ute i olika byar. Men det är säkert olika,går ju fråga. Skulle ju dock va bra om det fanns i alla.

• EmkaTholju
    Nilou skrev 2009-06-27 17:40:35 följande:
    Trodde nästan det, eftersom jag sett på ica ute i olika byar. Men det är säkert olika,går ju fråga. Skulle ju dock va bra om det fanns i alla.
    Det vore jättebra om de hade då apoteket är stängt Och det är så att jag oftast glömmer att gå till apoteket också, plus att jag oftast inte hinner!

Men visst man kan ju fråga på Ica eller Coop... Känns kanske lite pirrigt att fråga om en sån sak.
    Jag är nämligen på BIM+7 och tänkte köpa ett test imorgon för att se om turen är på min sida denna gång eller på sambons (han vill nämligen inte ha barn)
  • Anonym (jag)

Jobbar i ica affär och vi har det inte, men har sett det på många ställen så chansen är stor att det finns, Dit du ska.
    Lycka till!

• Nilou

Klart det kanske känns lite pirrigt att fråga,men dom brukar vara runt kassan så du får stryka runt där. Lycka till hoppas du får ditt plus!

• Anonym

Jahapp, nu har jag varit på ica. Men fick ingen klarhet för det.
    Köpte rfsu test. Står att man kan testa från BIM-dagen. Vet inte exakt när jag har BIM men testade ikväll. Hade dock inte väntat 4 timmar sen jag kissade sist.

På testet stod att men skulle läsa av efter 5 min, då såg jag ingenting på testet. Sen stod det att man inte skulle läsa av det efter 30 minuter. Ska jag tolka det som att alla förändringar mellan 5 min och 30 minuter är ett tillförlitligt resultat?
    Strax efter 20 min började nämligen ett svagt, svagt streck komma. Precis innan 30 min hade gått så såg man strecket relativt tydligt, men det var väldigt svagt.
    Är det positivt då?

Visst har väl rfsu:s tester ganska hög gräns för att känna av graviditet? Det är väl därför man ska testa dom först på BIM dagen och inte innan som med CB och andra tester?

Någon med erfarenhet av dessa tester? Kan det svaga strecket vara falskt eftersom det kom så sent? Hur pass "tydligt" måste man se strecket för att det ska vara giltigt? Mitt var som sagt väldigt svagt.

• Anonym

Vad lurigt.

Strecket borde ju gälla eftersom det kom inom 30 minuter, men samtidigt ska man ju kunna läsa av det korrekta resultatet efter redan fem minuter om det står så.

Jag skulle säga att det är positivt, för du fick ju ett streck inom utsatt tid, men lite lurigt verkar det som sagt.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-06-27 21:14:40 följande:
    Vad lurigt. Strecket borde ju gälla eftersom det kom inom 30 minuter, men samtidigt ska man ju kunna läsa av det korrekta resultatet efter redan fem minuter om det står så. Jag skulle säga att det är positivt, för du fick ju ett streck inom utsatt tid, men lite lurigt verkar det som sagt.
    Ja, verkligen! Är ju lite problematiskt också eftersom jag inte vet riktigt när jag har BIM. Nu (när det visserligen gått ca 2 timmar sen jag tog testet) så ser man strecket tydligt. Ja, det är ju fortfarande väldigt svagt, men syns tydligare nu att det verkligen är ett streck där. Men nu har ju tiden som sagt gått ut för länge sen...

Irriterande när det blir så här, man vill ju veta.

Är det någon som vet förresten varför RFSU ska testas från BIM-dagen medan CB kan testas 3 dagar innan? Läste precis att RFSU var känsligare än CB, hur kan det hänga ihop? Borde inte RFSU visa tidigare än CB då?
Svar på tråden Graviditetstest på ica