• Erika 78

Hickar era nyfödda också massor?

Hej!
    Vår son är 2,5 vecka gammal, och ända sen han föddes hickar han såå otroligt mycket. Varje dag flera gånger. Vissa gånger tycker man såå synd om han, för det verkar vara jobbigt och han blir lite besvärad.

Är det normalt att bebisar hickar mycket?

• Svar på tråden Hickar era nyfödda också massor?
  • Pernilla75

Min son, snart 9 veckor gammal, hickar också en hel del. Men det beror säkerligen på att han sväljer luft vid matning. Han verkar i vilket fall som helst inte ha speciellt ont av det.

• Schtaan80

Min dotter hickade jättemycket när hon var nyfödd tills hon var någon vecka. Jag har hört att dom inte störs av det.

• vivianne

Min dotter hickade jättemycket som nyfödd. I och för sig hickade hon mycket innan hon föddes också så det kanske inte var så konstigt

• orgkemisten

Dottern är 5 mån och hickade massor i början precis som hon gjorde i magen. Nu har det lugnat ner sig. Hickan slutar när jag ammar henne!

• eline82

Min dotter på 3 veckor hickar nästan hela tiden när hon är vaken blir ledsen och verkar tycka det är jobbigt. vet inte vad det beror på och inget verkar man kunna göra för att förhindra att hon börjar hicka?!? Hickade dock nästan inget i magen

Clara o7o2o5 ~ ღ ~ Siri o9o6o7
  • jojjo78

Har en son på 12 dagar och han hickar massor. Det gjorde han i magen oxå. Bara att ge honom lite mer att äta så slutar de eller att ge nappen.

• Emmis 2008

Min dotter hickade både i magen och massor dom första månaderna. Hon hickar fortfarande men nu är det nog bara en gång om dan max. Hon är 8 mån=)

• MalinV

Min lilla kille hickade massor när han låg i magen och mycket när han var nyfödd också. Flera gånger om dagen hade han hicka i början, nu när han är fyra månader kanske det är i genomsnitt en gång om dagen.

Min BM sa under graviditeten att han nog skulle vara en hickig bebis när han kommit ut också (hon märkte att han hickade vid flera undersökningar). Och så blev det ju!

• Glamrockare

japp...fast det är bättre nu blir inte lika ofta längre han är snart 3 månader.

Jag delar inte dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem E.B.Hall
  • Ullis86

Våran dotter på lite över 2månader hickar också väldigt ofta. varje gång blir hon förbannad på hickan,men det går oftast över fort=) Redan när hon låg inne i magen så hickade hon väldigt ofta=)

• bebis090614

japps! min son.. 2 veckor gammal hickar minst 3 gånger om dagen...

fast, idag har det varit lugnt..

• WillerWalle

Min dotter på 3½ vecka börjar hicka efter rapningarna oftast. Men hon rapar som en fullvuxen karl i styrka oxå

Svar på tråden Hickar era nyfödda också massor?