• levandecharader

Överbliven grillad kyckling

Jag fick en del grillad kyckling över från middagen idag, det räcker till lunch/middag imorgon också Frågan är bara vad jag ska laga för något, nån som har nåt smarrigt förslag?

• Svar på tråden Överbliven grillad kyckling
  • Airlee

Jag skulle nog göra kycklingsallad, tycker att det är gott och fräscht nu i värmen.

• Andrea71

Du kan äta den med majonäs. Sen kan du spara kycklingskroven och t exempel ge till något djur.

• Lussekatten87

Gör en pastasås med kyckling och ha till nykokt pasta.
    Kycklingpaj är också gott.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria BF 090803 ♥ ¸.?°´¯)
  • Fridolino

ceasar sallad m kyckling :)

• EliLeoMa

snabb kycklinggryta med ris (gärna jasmin)

Stek kycklingbitar i smör och curry tills dom är genomstekta/varma.
    Riv ner ingefära (en bit stor som en tumme ungefär) och tillsätt röd paprika skuren i ganska stora bitar (gott också att ha i är vattenkastanjer i skivor). Precis innan servering, häll på en burk kokosmjölk. Klart! :)

• levandecharader
    Andrea71 skrev 2009-06-27 20:03:29 följande:
    Du kan äta den med majonäs. Sen kan du spara kycklingskroven och t exempel ge till något djur.
    Gillar inte majonäs. Vad menar du med att ge det till något djur? Kycklingben är bland det farligaste benen en tex hund kan få i sig!
  • levandecharader

Sallad är ju alltid gott Kycklinggrytan lät god. Pasta funkar ju alltig men vi har ätit det i några dagar nu så jag börjar (har) tröttna.

Tack för alla förslag, fortsätt gärna

• Andrea71
    levandecharader skrev 2009-06-27 20:25:33 följande:
    Gillar inte majonäs. Vad menar du med att ge det till något djur? Kycklingben är bland det farligaste benen en tex hund kan få i sig!
    Nej. Det är bland dom bästa benen att ge till hund.
  • Fillifjonk

Man ska INTE ge kycklingben till hundar!

• levandecharader

Ben som börjar F dvs fågel, fläsk, fisk osv ska man inte ge till hundar, de flisar si och kan bli jättevassa i magen. Det är iaf vad jag har hört, senast bara för några veckor sedan när en bekants hund dog av just kycklingben som perforerade tarmarna.

Svar på tråden Överbliven grillad kyckling