Överbliven grillad kyckling
Jag fick en del grillad kyckling över från middagen idag, det räcker till lunch/middag imorgon också Frågan är bara vad jag ska laga för något, nån som har nåt smarrigt förslag?
Jag fick en del grillad kyckling över från middagen idag, det räcker till lunch/middag imorgon också Frågan är bara vad jag ska laga för något, nån som har nåt smarrigt förslag?
Jag skulle nog göra kycklingsallad, tycker att det är gott och fräscht nu i värmen.
Du kan äta den med majonäs. Sen kan du spara kycklingskroven och t exempel ge till något djur.
Gör en pastasås med kyckling och ha till nykokt pasta.
Kycklingpaj är också gott.
ceasar sallad m kyckling :)
snabb kycklinggryta med ris (gärna jasmin)
Stek kycklingbitar i smör och curry tills dom är genomstekta/varma.
Riv ner ingefära (en bit stor som en tumme ungefär) och tillsätt röd paprika skuren i ganska stora bitar (gott också att ha i är vattenkastanjer i skivor). Precis innan servering, häll på en burk kokosmjölk. Klart! :)
Sallad är ju alltid gott Kycklinggrytan lät god. Pasta funkar ju alltig men vi har ätit det i några dagar nu så jag börjar (har) tröttna.
Tack för alla förslag, fortsätt gärna
Man ska INTE ge kycklingben till hundar!
Ben som börjar F dvs fågel, fläsk, fisk osv ska man inte ge till hundar, de flisar si och kan bli jättevassa i magen. Det är iaf vad jag har hört, senast bara för några veckor sedan när en bekants hund dog av just kycklingben som perforerade tarmarna.