Couscoussallad till grillat - vad ha i?
Jag blev sugen på att göra en couscoussallad att ha till grillat. Har ni tips på vad jag kan blanda i couscousen?
Jag blev sugen på att göra en couscoussallad att ha till grillat. Har ni tips på vad jag kan blanda i couscousen?
Blev nyligen bjuden på couscoussallad med mache sallad, gurka, tomat, fetaost, röd lök och massor av pressad lime. Det var riktigt gott!
Man kan ju ha i allt
Det här ska jag ha i min som vi ska äta ikväll (kylskåpsrensning ): Grillad paprika, zucchini och sparris. Tunt skivad röd lök, cocktail tomater i halvor, lite soltorkade tomater, baby spenat, ruccola, lite isbergssallad, blomkål i småbitar och kokt broccoli. Över allt pressar jag gaska mycket citron och har i lite av oljan från soltorkade tomaterna. Till det ska vi äta grillad kyckling och tzatsiki.
Zucchini och tomat vill jag ha till grillat.
Jag brukar ha någon form av sallad från påse, efter smak, fetaost tärningar, soltorkad tomat och sparris. Eller majs, gärna minimajs.
Gör en Taboulleh!
www.lyckasmedmat.nu/recept.asp
Den absolut godaste couscous salladen pa hela jorden:
Tillaga couscousen i kycklingbuljong, eller smaksatt vatten och en liten pase med vitlok och orter, (eller kop vitloks cousocus).
Grilla kycklingbrost och ha pa roliga kryddor, (curry, chili peppar, grillkrydda etc. det skall vara ratt sa kryddat), skar upp i bitar.
Slang i bitar av nektarin, avocado, lok, korsbarstomater, paprika, eller really vilken annan gronsak som helst. (Men nektarinen och avocadon ar viktig).
Servera med en sas gjord pa graddfil/creme fraiche/naturell yogurt, lite majonas, ketchup och samma kryddor som man anvande pa kycklingen, man kan nog klamma i en klyfta vitlok dari med om man vill.
Det blir hur gott som helst.
Glomde att ett apple ar bra att ha i med ju.
Mmm... tack för alla tips!