Jag står inte ut med min systers barn!
Jag har ett problem...
Jag bor långt ifrån min syster och vi måste därför övernatta hos varandra när vi träffas. Ofta blir det typ två till fem nätter på raken. Jag älskar att umgås med min syster men jag orkar inte med hennes barn!!
Hon har två flickor. En på fyra och en på 6 månader. Fyraåringen är ett snällt barn egentligen men hon är rätt vild! Hon är även intensiv mot min dotter på tre månader och ska hela tiden på och plocka, ta på henne mm mm. När det är under uppsikt låter jag henne göra det, ENBART av anledningen att jag hoppas att nyfikenheten då stillas, men det blir liksom ingen bättring. Hon kan vara hårdhänt och avundsjuk mot sin lillasyster och jag litar inte för 5 öre på flickan, att hon inte ska göra min dotter illa. Jag skulle t ex ALDRIG få för mig att lämna henne ensam sovandes och gå och duscha el liknande när fyraåringen ens var i huset. Även om min syster var hemma. Man är helt slut efter att ha "skyddat" dottern mot henne under en dag.
Flickan på sex månader är inte lugnare hon. Hon skriker ganska mycket och har en volym som får det att tjuta i öronen. Dessutom är det svårt att trösta henne. Min dotters stämma är inte i närheten!!!
När jag är och hälsar på känns det som att jag plötsligt blir trebarnsmamma! Fyraåringen är automatiskt med mig för hon tycker det är roligast. Den lilla tjejen får jag passa så fort min syster ska göra något, laga mat, gå och duscha, handla, klippa gräset mm mm. Jag håller ibland på att bli TOOOKIG!!!
Jag vet inte vad jag ska säga till syrran. Hon har ju detta var dag och jag kommer kanske var fjärde månad! Borde jag kunna stå ut?
Jag kanske ska nämna att min dotter är det mest okomplicerade man kan tänka sig och jag är inte van vid "barnstress".