• Anonym (Svårt)

Jag står inte ut med min systers barn!

Jag har ett problem...

Jag bor långt ifrån min syster och vi måste därför övernatta hos varandra när vi träffas. Ofta blir det typ två till fem nätter på raken. Jag älskar att umgås med min syster men jag orkar inte med hennes barn!!
    Hon har två flickor. En på fyra och en på 6 månader. Fyraåringen är ett snällt barn egentligen men hon är rätt vild! Hon är även intensiv mot min dotter på tre månader och ska hela tiden på och plocka, ta på henne mm mm. När det är under uppsikt låter jag henne göra det, ENBART av anledningen att jag hoppas att nyfikenheten då stillas, men det blir liksom ingen bättring. Hon kan vara hårdhänt och avundsjuk mot sin lillasyster och jag litar inte för 5 öre på flickan, att hon inte ska göra min dotter illa. Jag skulle t ex ALDRIG få för mig att lämna henne ensam sovandes och gå och duscha el liknande när fyraåringen ens var i huset. Även om min syster var hemma. Man är helt slut efter att ha "skyddat" dottern mot henne under en dag.

Flickan på sex månader är inte lugnare hon. Hon skriker ganska mycket och har en volym som får det att tjuta i öronen. Dessutom är det svårt att trösta henne. Min dotters stämma är inte i närheten!!!

När jag är och hälsar på känns det som att jag plötsligt blir trebarnsmamma! Fyraåringen är automatiskt med mig för hon tycker det är roligast. Den lilla tjejen får jag passa så fort min syster ska göra något, laga mat, gå och duscha, handla, klippa gräset mm mm. Jag håller ibland på att bli TOOOKIG!!!

Jag vet inte vad jag ska säga till syrran. Hon har ju detta var dag och jag kommer kanske var fjärde månad! Borde jag kunna stå ut?

Jag kanske ska nämna att min dotter är det mest okomplicerade man kan tänka sig och jag är inte van vid "barnstress".

• Svar på tråden Jag står inte ut med min systers barn!
  • Spicy Women

Ditt andra barn som du är gravid med. Kan ju också bli ett mistlur.

• Anonym
    Spicy Women skrev 2009-06-28 00:00:36 följande:
    ?? Jag är nog trög..men var står de att hon e gravid?
  • Anonym (Svårt)

Spicy Women skrev 2009-06-28 00:00:36 följande:

Jag är inte gravid! Min dotter är för 17 liten bebis!!
  • Anonym (Svårt)
    Anonym skrev 2009-06-28 00:05:06 följande:
    ?? Jag är nog trög..men var står de att hon e gravid?
    Ja, jag funderade också på det...
  • Spicy Women

Ok jag läste att du kanske var i fjärde månadenm
    Fel av mig. Så ursäkta.

• Anonym

Jag tror inte att de blir en bra stämning om du säger till syrran att hennes barn är jobbiga, men däremot tycker jag absolut att du kan "förbjuda" 4 åringen att leka me din dotter.
    Sen tycker jag ju inte att det är du som egentligen ska säga ifrån, de ska ju mamman göra. Men alla tänker inte så. Hon tycker kanske att det är skönt när du kommer o kan få lite avlastning. Du kanske ska va så rak o ärlig som möjligt men ändå inte säga att barnen är jobbiga. Kan ju tänka dig själv hur du mått om nån sagt så om din dotter. Kanske kan säga att 4 åringen är lite väl hårdhänt mot din dotter, o därför vill du inte att hon ska leka me henne. Ja ja vet inte, svårt de här. 

• Anonym

Hehe, vänta bara. Din väna lilla 3-månaders kotte kan vända på en femöring och bli en gaphals om 3 månader. Det ÄR jobbigt att ta hand om andras barn, man förstår inte hur de fungerar alla gånger och man är inte vårdnadshavare.

När din syster gör alla dessa sysslor, måste du ta hand om barnen då? Fråga om du kan följa med och handla och strunta helt enkelt i hennes barn så kanske du märker att hon inte förstår att du inte vill agera piga.

Sen handlar det om 2-5 dygn. Take it or leave it.

• Anonym (va?)

Förlåt min fråga men hur kan du redan vara så less systerns jobbiga dotter som ALDRIG blir bättre och ALLTID pillrar på din dotter? Du skriver att din dotter är 3 månader. Ni träffas några dagar ca var 4:e månad... Så då har du besökt din syster och hennes barn, eller de besökt dig, ca 1 gång sen din dotter föddes... Jag kan inte få ihop det hela. Vad är det som inte stämmer?

• Anonym

oj samma sak här nästan.. jag pallar inte med min systers dotter heller!! är elak mot mitt äldsta barn o ska jämt hålla på o pilla på min yngsta.. vill bara skrika rakt ut ibland, det har gått så långt att jag undviker att hälsa på..jobbigt eftersom min syster är världens underbaraste människa

• Anonym (Vänta bara!)

Spara en kopia på den här tråden och läs när du själv har två barn under 4... Det är VÄÄÄÄÄLDIGT mycket lättare att ha ett(1) spädbarn på 3 mån än en livlig fyraåring och en 6-månaders samtidigt. Just det faktum att din syster inte kan ägna sin halvårsbebis full uppmärksamhet gör såklart att hon visar upp röstresurserna mera. Så respekt och tolerans är tipset från coachen, du kan själv behöva detsamma snarare än du anar....

• Anonym (22)

Svälj och ställ upp för din syster! Någon gång kommer hon kanske till dig och ställer upp och passar medans du vill göra något.

Men självklart kan du säga ifrån till 4-åringen. och lämna inte din bebis själv om du är orolig att hon ska komma och röra henne.

Tänk att du gör din syser en tjänst som kommer dit och hjälper till med barnen.

Lycka till!

Svar på tråden Jag står inte ut med min systers barn!