• Anonym (Orolig)

Min sambo kanske har klamydia = OTROGEN?

Lånade sambons dator nu ikväll för & spela lite. Tröttnade o satt & surfade ett tag, gick in på tidigare besökta sidor då jag ville komma åt en sida jag besökte tidigare vars adress jag inte kom ihåg. Av ren nyfikenhet gick jag igenom hela historik listan & fann länkar där sambon sökt på klamydia, symtom, tester m.m m.m...
    Detta gjorde mig lite orolig, vi har ett stadigt förhållande sen många år tillbaka. I början av vår relation upptäckte vi att vi fått klamydia. Båda behandlades för detta. Av sökningarna att tyda så antar jag att sambon misstänker att han har klamydia.... men det kan han INTE ha fått ifrån mig ...!!!!! Jag har absolut inte haft sex med någon annan än han sen vi blev "friskförklarade". För inte kan väl klamydia komma tillbaka utav sig själv? Och det smittar enbart genom sex?
    Om han nu har klamydia och det stämmer med vad jag tror hur det smittas och att det inte kommer tillbaka av sig själv... så måste det betyda att han varit otrogen? ....... fan.... är så orolig..... vet inte hur jag ska göra... han har inte sagt något till mig alls om att han har "besvär" & det måste han la ha, varför skulle han annars söka på klamydia?
    Vågar jag fråga honom om detta?
    Antingen så har han la klamydia eller något annat besvär.....???...???...
    Åhhhhh.......!!!!

• Svar på tråden Min sambo kanske har klamydia = OTROGEN?
  • Anonym

Om jag skulle hittat sökta länkar med ordet klamydia så hade jag frågat rakt ut varför han sökt på det. Man hör ganska snabbt om någon ljuger om det. Läs av hans kroppsspråk och tänk på rösten. Fråga vänligt, lite skämtsamt vettja. Du förstår snart om det är något fuffens på gång..

• Anonym (Orolig)

Men vet inte om jag vågar & fråga :( Men om han har klamydia och gått & testat sig, så måste ju han på något sätt se till så jag får behandling också. Och då måste han ju berätta eller hitta på en historia om varför jag ska gå & testa mig & äta medicin. Eller så kanske han har något besvär & tror att det är klamydia och så tror han att jag har varit otrogen, fastän att det är något annat problem han har?
    Urs, vet inte hur jag ska göra. Plötsligt känns det som hela världen rasat samman :(

• Anonym

Stackare!
    Boka en tid på månda för tester du iaf, så vet du om du är smittad.

Men jag tycker absolut att du ska ta upp detta med hnm.

• Anonym (Orolig)

Ja vågar jag inte fråga om det sen när han kommit hem från fest rundan så går jag nog & testar mig. Eller om jag får ett konstigt svar. Men hur det än går med allt så har mitt tycke & förtroende för honom sjunkit i botten.
    Har han varit otrogen, ja då kan jag bara tycka en sak... :(
    Tror han att jag varit det så blir jag grymt besviken & ledsen på han som kan tro en sådan sak om mig. Förhållanden bygger på förtroende, vilket inte verkar finnas kvar längre :(

• Anonym (karlar)

Var ungefär samma sak för oss fast med kondylom istället. Jag fick vårtor men visste inte vad detta var,fortsatte ha oskyddat med pojkvännen. Såklart ploppa det upp vårtor på han med,vi gick och testa oss tillsammans och han trodde ju jag varit med ngn annan såklart eftersom han var frisk innan (hade testat tidigare) ända tills läkaren sa att det kan ligga lant i kroppen i flera år innan det bryter ut. Han bad om ursäkt och grät flera gånger om eftersom jag fick denna könssjukdom då jag vart våldtagen dvs inte mitt fel alls.

• Anonym (Orolig)

Oj beklagar :(

Ja latent va klamydian, jag hade haft smittan i kroppen ett bra tag utan & veta om det (fick det innan vårat förhållande, sambon testade sig innan vi han ha sex & vart inget, jag därimot hade inte testat mig.)

Men iom att han tillslut fick symtom så gick han o testade sig & även jag efter det & vi hade det båda två & fick behandling. Men då borde la klamydian va borta, inte kan den fortfarande ligga latent i kroppen?

• Anonym

Om ni skötte er antibiotika så borde den vara väck.

• Anonym

Kan ju vara en kompis till honom som sökt på det

• Anonym

Ja eller att en polare pratat om klamydia så har han kollat upp det åt hnm.

• TeeLo

Jag håller med de sista anonyma...
    Han kan ju pratat med någon över msn som har noll koll på klamydia och bifogat lite länkar och annan info?

Tro inte det värsta helt i onödan, inte värt ansträngningen! ;D

• Gelé Hallon

kan ju vara så att hans kompis undrat eller att han haft en siskussion med nån som trott de haft rätt och så var han tvungen o leta fram bevis för att överbevisa den personen. Om min sambo hade varit som du o trott att jag varit otrogen bara för att jag googlat vissa ord då hade vi inte varit tillsammans länge....

Kan ju även va att han missksötte sin antibiotika.

Svar på tråden Min sambo kanske har klamydia = OTROGEN?