• just4us

Tavegyl mot utslag/klåda!

Jag är gravid i vecka 33 och har fått klåda/utslag av något slag, prickar/knottror eller typ småfinnar av något slag! Kliar som bara den och kan ej sluta klia.. Prickarna blir fler o fler... Var hos barnmorskan/läkare fick utskrivet tabletterna Tavegyl. Nu till min fråga! Är det någon som har tagit dom här tabletterna?? Har dom hjälpt?? Har ni blivit dåsiga av dom?? Snälla skriv & berätta...

• Svar på tråden Tavegyl mot utslag/klåda!
  • Dofilus

Jag käkade Tavegyl för allergi när jag var liten och jag blev toktrött.

• Nafrung

Har tagit Tavegyl tidigare mot allergi. Funkar fint, men man kan bli trött av dem. Min bm sa att de var ok under grav, men jag har ej behövt ta dem nu.

• mammatillmiranda

jag blev extra allergisk under min graviditet och fick tavegyl utskrivet av läkaren, blev inte trött av dem...

värt att prova, funkar det inte kan du ju bara sluta a dem??

Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • mammamina

Jag fick Tavegyl av samma anledning som du förra gången jag var gravid. Blev jättetrött och de hjälpte inte särskilt bra. Då fick jag Lergigan istället som hjälpte bra men de slog ut mig totalt. Kunde inte hålla mig vaken. Undvek att ta dom för även om läkaren sa att det inte var någon fara med bebisen så kändes det inte bra när jag blev så trött, det måste ju ha påverkat bebisen också..

• just4us

Tack för era snabba svar! Man blir ju lite rädd att överhuvudtaget att ta några tabletter när man är gravid så att det inte påverkar bebisen i magen. Men ibland så måste man. Jag kliar sönder mig snart :(

Svar på tråden Tavegyl mot utslag/klåda!