• Jenny1

Ektorp soffa - färg?

Är mitt uppe i en separation och ska försöka planera ett eget boende.
    Vi kommer att sälja den soffan som vi har, och jag har funderat på vad jag vill ha istället...
    Funderar på en 3-sits soffa i Ektorp serien (ikea). Den beige är ju rätt snygg, men så såg jag den bruna (har tittat på hemsidan bara) och den såg helt ok ut.
    Vad tycker ni? syns fläckar mer på den beige? Har ju ändå 2 barn och vill inte att den ska bli ful direkt...
    Går det lätt att tvätta överdraget? Om det bleks med tiden kanske beige är bättre?

Har ni några andra tips på hyffsad billig soffa från ikea? Ca 5000 kr? Vill helst inte köpa begagnat....

• Svar på tråden Ektorp soffa - färg?
  • vadvetjag

den beige e snygg. bruna e oxå snygg med fläckar syns på ett annat vis då den är mörkare. Som start tycker jag du ska ta den beige (idemo beige)mvh ektorpfanet

• Bebislängtan82

Den beiga har jag och man kan alltid köpa nya kläder till den även om det är rätt dyrt. Jag tycker det är rätt svårt att tvätta överdraget för kuddarna verkar betydligt större än klädslen men med lite våld går det.

Jag är jätte nöjd,har tvättat kläderna 2 ggr sen vi köpte den för snart 1 år sedan men då har vi inga barn men djur.

Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Har en bild i mitt galleri på soffan

Är 2010 vårt år
  • vadvetjag

viktigaste är att tvätta överdragen ut&in. samt inte ha fulla maskiner. Blir flammigt då. Har själv haft de flesta färgerna. Vita, beiga, gröna, svarta, röda mm mm. Vita är bra när man har barn. Kan tvättas hur mycke som helst. Kan ju inte blekas mer. Tycker jag iaf.

• Namanis
    vadvetjag skrev 2009-07-01 10:31:42 följande:
    viktigaste är att tvätta överdragen ut&in. samt inte ha fulla maskiner. Blir flammigt då. Har själv haft de flesta färgerna. Vita, beiga, gröna, svarta, röda mm mm. Vita är bra när man har barn. Kan tvättas hur mycke som helst. Kan ju inte blekas mer. Tycker jag iaf.
    Så man kan bleka det vita överdraget? Man förstör det inte då? Jag har nyss köpt ett vitt överdrag men inte packat upp det än.
    This is my truth, tell me yours...
  • Lilja07

Vi har vitt, kanon bra =)

Svar på tråden Ektorp soffa - färg?