• fair

Vattniga flytningar

Är i v.18+4 och har i ca 3 veckor haft väldigt vattniga flytnigar emellanåt.
    Speciellt mornar när jag ska kliva upp, då blir det blött. Inte så det rinner direkt, men mycket mer och vattnigare än jag haft innan graviditeten. Även vissa kvällar blir det så här.

Har blivit nojjig för att det ska vara fostervatten som läcker ut.
    Var på rul för 1 vecka sen och allt såg bra ut, men kan de se om det läcker fostervatten då?

Är det någon som känner igen sig, eller som vet hur det är om man läker fostervatten? Kan bebisen ta skada??

Tacksam!!!

• Svar på tråden Vattniga flytningar
  • lena86

de vanligt man har så ja har så .. helta tiden de helt normalt...

• fair

okej.. så jag behöver inte oroa mig för tidig vattenavgång då?
    Hur vet jag att det inte är det?

• lena86
    fair skrev 2009-06-28 08:53:56 följande:
    okej.. så jag behöver inte oroa mig för tidig vattenavgång då?Hur vet jag att det inte är det?
    man får rikliga flyttningar när man är gravid . ja fick så ja fick byta underkläder hela tiden.. ja vet inte riktigt men googla på vatten av gång. ja har aldrig läkt vatten..
  • lindalake

ja bebisen kan ta skada om man läcker fostervatten. säkraste sättet är att lukta på flytningarna, fostervatten brukar lukta som sperma

annars, rinniga flytningar är väldigt vanligt. inte ovanligt att det kan droppa på golvet tom... vanligt att de kommer när man går upp och rör på sig

• Syskon snart

Fats jag har hört at även urin kan lukta på detta sätt när man är gravid och då vet man inte viket av det är det?

• fair

hittills har det bara vad jag vet luktat syrligt.
    Så det borde ju inte vara fostervatten. Men jag kan som inte låta bli att oroa mig. Det brukar nästan aldrig komma på dagarna utan bara när jag just vaknat och vissa kvällar. Tror ni det är fl eller tror ni det kan vara fostervatten?

• poppii

Jag är bara i vecka 14 nu. Förra veckan var jag på mitt sjätte VUL, just pga rinniga och vattniga flytningar. Dom kollade upp allt, allt var helt OK där inne. Ett stycke livlig bebis :)
    Dom kollade även flytningarna. Dom sa att visst var det mycket, men helt normalt. Inget konstigt i dom. Och då hade jag vart rädd för att de skulle vart fostervatten...

• fair

okej... skönt att allt var okej för dig!!
    Får jag fråga hur rikliga dina flytningar är?
    Hur ofta de kommer osv?

• Tanis82

Är i vecka 24-25
    Jag har med mycket vattniga flytningar får byta trosor 3-5 ggr per dag och det är mycket på mig hela tiden fast mest på kvällarna. (vill inte använda troskydd pga ökad risk för svampinfektion) Man kan nästan tro iblana att det är vatten som kommer ut för det blir alldeles svettigt i trosorna. Inte känner man sig fräsch precis. kanske ska kontakta gyn för en undersökning!!

• Annsofie83

Jag är i v 27 och har oxå fått väldigt vattniga flytningar. Ibland känns det nästan som jag kissat på mig bara för att trosorna är så fuktiga.

• Tanis82
    Annsofie83 skrev 2009-06-28 18:52:54 följande:
    Jag är i v 27 och har oxå fått väldigt vattniga flytningar. Ibland känns det nästan som jag kissat på mig bara för att trosorna är så fuktiga.
    ja så har jag med känns jätte konstigt tänkte jag skulle ringa gyn imorgon och hoppas på att de kan säga om det är något jag måste kolla upp.
  • Annsofie83
    Tanis82 skrev 2009-06-28 21:01:42 följande:
    ja så har jag med känns jätte konstigt tänkte jag skulle ringa gyn imorgon och hoppas på att de kan säga om det är något jag måste kolla upp.
    Har du ringt gyn? Och vad sa dom isåfall?
  • Tanis82

Ne jag hann inte göra det idag jag får göra det i morgon men jag har sådan smärta bak i ryggen och värk fram så jag vet inte vad detta kan vara!!

• Annsofie83
    Tanis82 skrev 2009-06-29 17:18:30 följande:
    Ne jag hann inte göra det idag jag får göra det i morgon men jag har sådan smärta bak i ryggen och värk fram så jag vet inte vad detta kan vara!!
    Ush låter inte bra. Vilken vecka e du i?
  • Tanis82
    Annsofie83 skrev 2009-06-29 18:22:16 följande:
    Ush låter inte bra. Vilken vecka e du i?
    Jag är i vecka 24/25
  • poppii

Jag hade ordentliga flytningar, de har avtagit lite nu, nu kommer mest slem i omgångar typ... Men när det var som värst var det så pass att jag undrade vad det kunde vara, och ringde in eftersom det kom i samband med kramper... men det var ingenting. Fanns ingen antydan till nåt konstigt.
    Hade som "omgångar" med vattenflytningar flera gånger om dagen. Och när det krampade kom det även slem... avskyvärt! Men nu har det börjat avta, men jag blir inte förvånad om det kommer igen.
    Det var alltså så pass att jag emellanåt var tvungen att byta underkläder några gånger i TIMMEN =/

Svar på tråden Vattniga flytningar