Knöl i ljumsken - måste det vara cancer?
Jag kunde inte sova igår eftersom jag låg och tänkte på knölen jag har i ljumsken. Det känns som svullna hårda körtlar som är ömma. Jag har ingen infektion just nu (vad jag vet), iaf inte förkyld eller så.
Körteln på den här sidan har svullnat upp tidigare, särskilt när jag är sjuk, och för många år sedan, när det hände första gången, blev jag undersökt av en läkare. Han konsterade bara att körteln var svullen och så var det inte mer med det.
Men så här svullen har den aldrig varit förut och det bränner och ömmar.
Semestern har just börjat och jag känner att jag inte orkar tänka på cancer. Jag har haft en fruktansvärd höst och vår privat, bland annat med andra fysiska problem.
Men jag vet att jag måste kolla upp det.
Min mamma dog i bröstcancer när jag var i ungefär samma ålder som mitt barn är nu och jag får ångest bara av att tänka på det. Igår grät jag halva natten.
Jag måste förstås kolla upp det här men jag är så less på tragiska händelser. Det har varit väldigt mycket på sista tiden.
Så jag undrar om det KAN vara något annat än cancer? Är det någon som har haft svullna körtlar i ljumsken utan att det har varit något farligt?