• Anonym (Rädd)

Upptäckt knöl i bröstet 1 mån efter avslutad amning:(

Känner mig orolig. Avslutade amningen för en månad sedan och upptäckte nyligen en stenhård knöl i vänster bröst. Mjölkproduktionen har slutat och brösten har blivit "mjuka" igen så det är ingen stockning eller så.

Hoppas ju ändå att det ska vara någon mjölkkörtel som blivit infekterad eller något sådant. Hade ganska ont i bröstet när jag slutade amma.
    Ska till läkarn i nästa vecka.

Finns det någon mer har som haft knölar i bröstet efter amning? Vad var det isåfall?
    FY vad onödigt att behöva oroa sig!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-29 20:02
    Var hos läkarn idag och har fått en remiss till bröstkliniken. De ska göra en mamografi och en biopsi. Hon skulle skriva att det är brådskande så jag slipper gå och vänta.

• Svar på tråden Upptäckt knöl i bröstet 1 mån efter avslutad amning:(
  • Exi

Jag fick en...

det visade sig vara vätska "bara" tydligen väldigt vanligt då man ammar/ammat...

Jag ammade just då endast på nätterna.

• Anonym (Rädd)

"puffar"

• Anonym (L)

Hur har det gått??!

Jag upptäckte också en knöl ca 1½ mån efter avslutad amning och var inne och gjorde biopsi igår. Man tror ju lätt det värsta.

• Anonym (kräv biopsi)

Jag vill inte skrämmas eller så men jag blir glad över att läsa att ni fått hjälp och man gjort/ska göra en biopsi. Det är tydligen väldigt vanligt att man får vätskefyllda mjölkkörtlar efter avslutad amning. MEN, det kan vara värre än så så jag vill uppmana alla som söker/funderar på att söka att kräva biopsi.

Min bästa vän sökte på samma sätt som er men fick just diagnosen "vätskefylld mjölkkörtel" och ingen biopsi gjordes. Hon är nu döende i cancer eftersom det hann gå flera år innan den rätta diagnosen kunde ställas.

• Anonym (Rädd)

Ska dit den 28/7

• Anonym

Ja, jag vill ju inte ha cancer, men jag har ömmande bröst efter avslutad amning för 1,5 v sedan. Ska jag pumpa ur dem helt?

Svar på tråden Upptäckt knöl i bröstet 1 mån efter avslutad amning:(