• Sanna1978

Medicin mot pollenallergi?

Jag misstänker att min 3-åring är allergisk mot pollen. Finns det någon receptfri medicin jag kan prova på honom?

• Svar på tråden Medicin mot pollenallergi?
  • Tilda7

Clarityn provade vi i första skedet men det hjälpte tyvärr inte eftersom det visade sig att sonen är extremt allergisk. Men den finns receptfritt och min son fick den när han var 2 år.

• maria1972
    Tilda7 skrev 2009-06-28 16:53:40 följande:
    Clarityn provade vi i första skedet men det hjälpte tyvärr inte eftersom det visade sig att sonen är extremt allergisk. Men den finns receptfritt och min son fick den när han var 2 år.
    Hej!
    Vad får han för medecin nu? Jag är nyfiken, för mina killar är också väldigt känsliga. De får ibland komplettera med nässpray och ögondroppar.
  • Tilda7

Han får Aerius, singulair, lomudal, livostin samt pumicort

• anne h
    Sanna1978 skrev 2009-06-28 12:34:17 följande:
    Jag misstänker att min 3-åring är allergisk mot pollen. Finns det någon receptfri medicin jag kan prova på honom?
    Jag skulle i ditt fall kontakta en läkare som kollar barnet och som kan skriva ut medicin som passar barnet. Jag skulle definitivt inte fråga på FL..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • maria1972
    Tilda7 skrev 2009-07-03 17:11:09 följande:
    Han får Aerius, singulair, lomudal, livostin samt pumicort
    Hmm. mina killar har clarityn och vid behov lomudal till ögon och näsa. De har också seretide istf pulmicort och singulair, men det är året om för förkylningsastma/allergi mot pälsdjur. Store killen hade ett tag kortisonspray för näsan under pollensäsong, men en höst, när inte det gick att sluta med den fick vi remiss till ÖNH och de skrapade lite på en polyp så blev det bättre..
Svar på tråden Medicin mot pollenallergi?