• white cheese

Vad är det för fel på midjeväska?

Hur kommer det sig att midjeväskan anses vara så fruktansvärt ful/töntig/omodern? Den är ju väldigt praktisk och relativt diskret. Jag menar, det finns ju betydligt värre saker som folk gladeligen har satt på sig - axelvaddar, plyschoveraller, och nu senast haremsbyxan.
    Har midjeväskan haft någon storhetsperiod, eller har den alltid varit utfrusen?

• Svar på tråden Vad är det för fel på midjeväska?
  • rosyposy

Jag vill minnas att det var väldigt inne runt 1987 med midjeväska, men det hjälps inte, praktiskt eller ej så är det galet fult.

• Miss Cee

Den hade väl sin funktion mellan 1985-1992 ungefär. Finns ju fulare och snyggare där som med allt annat. Jag hade en i svart läder som var rätt diskret och snygg, i jämförelse med tex midjeväskor i flerfärgad neon från bensinmack.

Det ÄR smidigt med midjeväska. Jag skulle aldrig använda det idag dock.

• linjes

Springer omkring med midjeväska hela nätterna när jag jobbar,där ligger larm och nycklar telefon och handtag väldigt smidigt..

Dock skulle jag aldrig sätta på mig det så folk ser

• Mornie Alantie

Det mest osmakliga som finns är en halvfet gubbe med rejäl kagge och en midjeväska placerad rakt framför skrevet, som något slags penisfodral.

Även på andra ser midjeväska otroligt töntigt ut.

• Miss Cee
    linjes skrev 2009-06-28 15:46:12 följande:
    Springer omkring med midjeväska hela nätterna när jag jobbar,där ligger larm och nycklar telefon och handtag väldigt smidigt.. Dock skulle jag aldrig sätta på mig det så folk ser
    Precis, det finns många situationer i arbetsmiljöer där midjeväska är jättesmart. Tex en del serveringspersonal, när man säljer lotter eller liknande på sommararrangemang eller annat sådant.
  • Tiro

USCH!! Midjeväskan är helt fel för mig. Jag tycker det ser otroligt nördigt ut.

• heter

Fast det är ju skillnad på midjeväska och midjeväska. En "sportig" stor klump från någon bensinmack som någon sa eller en från Gucci som är platt och snygg, ja skillnaden är milsvid.

Snyggast i världen är det ju inte men nog skulle jag kunna tänka mig att ha den från Gucci om jag ska göra något där jag vill ha händerna fria och slippa oroa mig för ficktjuvar som när jag reser i Guatemala t ex.

• mama duck

Hm, många nonos blir ju coola efter ett tag. Midjeväskan kommer säkert att bli het igen ngn dag. Se bara på nördbrillorna, haremsbyxor, tights m.m. som är poppis nu. Ska bli kul när midjeväskan kommer igen eller varför inte ski-pants hahaha-

• Mornie Alantie
    heter skrev 2009-06-28 15:51:54 följande:
    Snyggast i världen är det ju inte men nog skulle jag kunna tänka mig att ha den från Gucci om jag ska göra något där jag vill ha händerna fria och slippa oroa mig för ficktjuvar som när jag reser i Guatemala t ex.
    Å andra sidan tror jag att midjeväska från Gucci är ett av de bättre sätten att tala om att "jag är en vilsen turist, jag har en massa pengar i väskan och är livrädd för att någon ska ta dem" och samtidigt be om att bli rånad. Vill man gömma sina ägodelar är det bättre att ha en liten tunn väska runt halsen under en icke-åtsittande tröja.
  • Tiro

mama duck skrev 2009-06-28 15:55:55 följande:

Hm, många nonos blir ju coola efter ett tag. Midjeväskan kommer säkert att bli het igen ngn dag. Se bara på nördbrillorna, haremsbyxor, tights m.m. som är poppis nu. Ska bli kul när midjeväskan kommer igen eller varför inte ski-pants hahaha-
    ve och fasa...*ler*.... Jag vägrar ha harembyxa och kommer vägra ha midjeväska när den kommer... för att inte tala om skipantsen..*fniss*
Svar på tråden Vad är det för fel på midjeväska?