• Tirilk

Solbruna ben!

Jag har en fundering - hur kommer det sig att de flesta lyckas ha så solbruna ben?! Själv är man blekfis och fattar inte hur folk kan lyckas på ett fin, jämn bränna redan i slutet av maj.

Antar att de flesta fuskar - stämmer det? Eller tycker man bara att andra är brunare än en själv?!

• Svar på tråden Solbruna ben!
  • Elli47

Jag sitter och läser i solen och får ganska fort bruna ben, dock mest på framsidan {#lang_emotions_smile}. Man kan ju ta lite hjälp av brun-utan-sol på benen också!

• gaffsan

Brun utan sol och/ eller solarie

• Angels Fall First

Jag är en sån där människa som så fort solen tittar ut blir brun, det håller dessutom i sig sen till långt in på hösten. Jag får väl tacka min far för det arvet, han är likadan.

mina svenska bostäver kommer och går
  • gaffsan

Ja olika faller ödets lotter eller( pigmentet )

• Angels Fall First
    gaffsan skrev 2009-06-28 18:48:55 följande:
    Ja olika faller ödets lotter eller( pigmentet )
    Jo, det är väl så. Min mamma blir röd och min lillbror blir röd för att sen om han inte blivit alldeles knallröd tillslut bli brun. Men så har han å andra sidan ärvt mammas underbara fräknar - dom fick inte jag
  • gaffsan

Då tycker jag synd om dig Min kompis hade fräknar ,jag grinade i lågstadiet
    Jag ville också ha fräknar , fick inga

• Angels Fall First
    gaffsan skrev 2009-06-28 18:57:59 följande:
    Då tycker jag synd om dig Min kompis hade fräknar ,jag grinade i lågstadiet Jag ville också ha fräknar , fick inga
    Jag har alltid varit lite avis på mamma för att hon har fräknar. Jag vill också ha. På tjejer tycker jag att det är det vackraste som finns! Jag är liksom en kopia av mamma utseendemässigt annars så ja, jag tycket faktikst att hon kunde delat med sig
  • Izze

Har börjat med BUS denna sommar för att jag är så trött på mina vita ben. Apotekets är bra, billig och luktar inte så mycket BUS.

• gaffsan
    Izze skrev 2009-06-28 20:55:47 följande:
    Har börjat med BUS denna sommar för att jag är så trött på mina vita ben. Apotekets är bra, billig och luktar inte så mycket BUS.
    Låter bra
  • Tirilk

Sk;nt att h;ra att vissa f[r f'rgen naturligt! Trodde att det bara var jag som inte orkade bry mig tillr'ckligt... Sk;nt att det finns de som gillar blekfisar med! ,-}

Ber om urs'kt f;r att bokst'verna faller bort - sambons bror verkar ha kommit [t
    n[gon knapp!

Svar på tråden Solbruna ben!