• mamsingenX4

Överskottskräkningar?!

Imorse kräktes min 6 veckor gamla son ned hela vagnen! Täcket, kudden, madrassen och hela han var full av spyor! Det var verkligen stora mängder, har aldrig sätt liknande (trots att jag har 4 barn).

Har era barn också kraftiga överskottskräkningar

Kan också bero på att han är lite förkyld och slemmig i halsen...

• Svar på tråden Överskottskräkningar?!
  • Naimiez

Ibland kräktes Wilma också så. Vet inte varför. Skall väl bara hålla koll att han får behålla någon mat alls.

• Fille Fjonkan

Så gjorde Tösen också ibland när hon var mindre. Jag tror det berodde på att det blev som en luftkudde i magen, under mjölken, som tryckte upp den när hon låg på rygg. Fick jag henne bara att rapa ordentligt kräktes hon aldrig.

• mamsingenX4

Det var just det som var problemet! Han rapade inte hur jag än försökte... Bar han på axeln länge mm, men nix! Och sen var jag bara tvungen att lägga han i vagnen för vi skulle åka och lämna syskonet till förskolan, så jag lade han på sidan som jag brukar, men han är rätt så rörlig så han rullar alltid över på rygg (hans favoritsovställning verkar det som) och det gjorde han även denna gång.

• smurfmillan

Min dotter kräks oxå mycket. Frågade om de på bvc.. å sköterskan sa att det ser mer ut än vad det är, eftersom de är utblandat med slem.
    Så länge barnet går upp, så får de ju behålla den mat han/hon behöver.

/Millan stolt mamma till Paulin 2 månader

• Cillisen

På bvc här där jag bor sa de att det är överskott på mat. De kräks upp det som inte får plats. Ingen fara så länge de går upp, precis som smurfmillan sa.

Svar på tråden Överskottskräkningar?!