• Yezzica

Hjälp!!Tänder på en 2 1/2åring!!!!!

Har en son på 2 1/2 år som varit sjuk nu i ett par dagar, men så har han gråtit nu i 2dagar jätte mycket och pekat på tänderna längst in!!!
    Har inte riktigt koll på det hur många tänder dem skall ha och om han har fått alla.... kan det vara någon tand som skall komma i denna åldern????

• Svar på tråden Hjälp!!Tänder på en 2 1/2åring!!!!!
  • Peztis

Hur och när tänder kommer är väldigt individuellt.
    Totalt får barn 20 mjölktänder.

Har barnet redan 20 tänder så är det troligen något annat än att det skulle vara fler tänder på gång.

• Mummy

Har inget svar, men blev lite chockad över rubriken

• Skylark

Det låter jättejobbigt för honom, spontant tänker jag att man kanske ska söka upp en barnläkare... Bor ni så att ni kan komma till en VC/klinik för 'drop in' (storstad) så kanske det är värt det... Man tänker ju att han kanske har väldigt ont.

Kanske kan vara idé att ringa o prata med någon på sjukvårdsrådgivningen annars: tel: 0771-703150. Dit har jag ringt å fått många bra råd många ggr då jag varit orolig ang mitt barn... Där kan man vara anonym om man vill och det är jätteduktiga sköterskor som svarar. Tyvärr är det kö ibland (pp till 22 minuter) MEN de minutrarna kan ju vara värda att vänta då det handlar om ens barns hälsa. :)

Hoppas det ordnar sig för er! Önskar er båda / alla i familjen en god kväll!

• ballerinamuffins

Min son har inte fått alla sina tänder,
    och han kan bli febrig och snorig bara så där, då vet vi att de e fler tänder på gång.

• julibebis08

haha alltså din rubrik är hel knasig!

• sara gerdrup
    Yezzica skrev 2009-06-28 19:47:16 följande:
    Har en son på 2 1/2 år som varit sjuk nu i ett par dagar, men så har han gråtit nu i 2dagar jätte mycket och pekat på tänderna längst in!!!Har inte riktigt koll på det hur många tänder dem skall ha och om han har fått alla.... kan det vara någon tand som skall komma i denna åldern????
    min son har med pekat sig i munnen och gråtit, han är 2 år och 4 månader.
    Jag tror med att det är tänder.
  • Peztis

Numret till sjukvårdsrådgivningen över hela landet är numer 1177, förr var det olike beroende på var man bodde.

• Kristin24

Vad med rubriken är knasig?

Ja runt 2 årsåldern kommer 4 st kindtänder...det märktes lite på tösen med feber och mindre aptit...sonen är 2 år nu och har inte fått sina ännu.

Så försök titta i munnen o se om det är tänder, man kan ge lite alvedon om det gör jätte ont.

Go och glad Kexchoklad
  • anirahtak

Reagerade också fel på rubriken först.. Lägg in ett "Jag" före "tänder" så förstår du hur vissa här förstått rubriken som.. :)

Svar på tråden Hjälp!!Tänder på en 2 1/2åring!!!!!