• Sammie

Nån mer med barn som fått feber av värmen??

Min lilla tjej på 20 månader har fått feber av värmen, tror jag?? Hon fick feber först under dagen, men den gick ner av ipren och en sovstund i skuggan.
    Men nu på kvällen så har hon fått feber igen, trots att vi hållt oss mycket i skuggan och svalkat oss med vatten. Febern ligger kring 40 och har ännu inte börjat att sjunka (fick ipren för ca 45 minuter sen.) Det är varm i huset och jag har svala handukar på henne, vi har även en lite ac, men den kyler inte så bra.....

Nån mer som har barn som blivit febriga pga sol och värme????
    Eller är hon sjuk av en bacill??

• Svar på tråden Nån mer med barn som fått feber av värmen??
  • Peztis

Sonen fick feber när vi var på Menorca förra året och vi gick till läkare.
    Hon sa att man absolut inte ska ha a/c vid barn utan öppna fönstren istället.
    Och ja, det var värmen som gjorde att han fick feber.

• Sammie

Ok...
    Våran ac är ingen "riktig", den svlkar liksom bara. Hon ligger inte i draget, den står i dörröppningen och ser till att den kommer in lite sval luft i rummet.
    Tack för svaret
    Då blir det till att vara inne i morgon om hettan håller i sig. Eller poolen kanske??

• happy2

Min 2,5 årige son fick sk värmeslag i går o var knappt kontakt bar men vi la han i badkaret med svalt vatten o sen mata hanmed vätskeersättning, han var alldeles vimmelkantig o tempen låg på nästan 41 grade, Sen så äter han pencelin så han ska absolut inte ens ha den tempen,, Han hade inte varit mitt i solen utan under tak o skugga samt svallkande polvatten,, Fick ge han ipren o alvedon för att hjälpa till att sänka tempen,, Tur nog så fick vi i han vätska annars så hade vi varit tvungna att åka in, vi hade sos sköterskan i luren när han inte var kontaktbar men samtidigt kvicknade han till o drack massor när jag pratade med dom,, Så nu har vi matat han med vätskeersättning hela natten o svalkat med svala handukar,,
    Vi ska till läkaren snart för att bedömma om han behöver dropp eller om vi klarar hans tillstånd med de vi redan gör,,
    Gången var stapplande o han var förvirrad när han gick innan vi förstog vad som pågick,, sen var huden flammande illröd o nästan torr, de gick jätte fort, trotts att vi följde efter alla regler när de gäller barn o sol,,

PS Värmeslag KAN bli ett Livshotande tillstånd,,,

Gå järna in på vårdguiden.se och läs om Detta och hur ni ska göra om de skulle ske just er...

Sebastian, Kevin och Alexander
Svar på tråden Nån mer med barn som fått feber av värmen??