• Anilia

Värmeutslag?

Jag antar att min son har fått värme utslag då han har små röda prickar på armarna. Ska man göra något åt detta eller bara låta det vara?

Kan ju höra med BVC också men tänkte börja här. Tack!

• Svar på tråden Värmeutslag?
  • Gravid 2008

Min dotter har också åkt på och fått värmeutslag. De är bra att man har uppsigt på de, ifall de inte är värmeutslag. Annars finns de inget att göra.. De försvinner av sig själv. Men du kan ju kolla så att din som inte ligger för varmt. Är de värmeutslag så försvinner de av sig själv.

• Anilia

Gravid 2008 skrev 2009-06-28 20:06:23 följande:

Min dotter har också åkt på och fått värmeutslag. De är bra att man har uppsigt på de, ifall de inte är värmeutslag. Annars finns de inget att göra.. De försvinner av sig själv. Men du kan ju kolla så att din som inte ligger för varmt. Är de värmeutslag så försvinner de av sig själv.
    Ja precis. Men hur tusan vet man om han ligger för varmt? Det blir ju mycket vagn åka och det blir ju svettigt för honom när man kör runt och han bara ligger på samma ställe. "/ Har i alla fall börjat ha med en kall handduk och det gillar han skarpt! :)
  • Gravid 2008
    Anilia skrev 2009-06-28 20:09:41 följande:
    Gravid 2008 skrev 2009-06-28 20:06:23 följande:
    Ja precis. Men hur tusan vet man om han ligger för varmt? Det blir ju mycket vagn åka och det blir ju svettigt för honom när man kör runt och han bara ligger på samma ställe. "/ Har i alla fall börjat ha med en kall handduk och det gillar han skarpt! :)
    Ja de är svårt att veta när temperaturen är bra. Men de är ingen fara med värmeutslag. Ha bara koll på dom.

Min dotter fick ett störe utslag. Jag vet inte kom de kom ifrån värmeutslagen. Men de gick innåt i huden och fräte lite. för de var nog en värmeplida som inte försvann utan blev bara värmare och mycket tryckt av kläder och av sängliggande. så den gick innåt. Men blir de så.. Finns de en bra salva på apoteket.
  • Anilia

Gravid 2008 skrev 2009-06-28 20:24:03 följande:

Ja de är svårt att veta när temperaturen är bra. Men de är ingen fara med värmeutslag. Ha bara koll på dom.Min dotter fick ett störe utslag. Jag vet inte kom de kom ifrån värmeutslagen. Men de gick innåt i huden och fräte lite. för de var nog en värmeplida som inte försvann utan blev bara värmare och mycket tryckt av kläder och av sängliggande. så den gick innåt. Men blir de så.. Finns de en bra salva på apoteket.
    Okei, tack så mycket! :)
Svar på tråden Värmeutslag?