pollenallergi och gravid.
Det passar verkligen inte ihop, men nu är det så att jag är superallergisk just detta år. Har inte kommit på mot vad jag är allergisk emot, men det slår alltid ut sent, ijämförelse med alla andras allergi. Runt midsommarhelgen... dock inte varje år, hade hoppas att jag skulle klara mig iår... men icke. Nu är det värre än vanligt.
Jag måste äta tabletter, de hjälper mig ca 10 timmar att leva. Sen kliar o rinner ögon o näsa igen...
Men, nu till min fråga.... hur farligt är det egentligen att äta allergitabletter när man är gravid?
Någon som vart i kontakt med läkare o frågat?
Det står ju att man bör undvika det om man ammar eller är gravid. Men vad gör man om man in te har något val. Jag kan ju inte sjukskriva mig från mitt arbete bara för att jag har pollenallergi... o röda kliande ögon o rinnande näsa är inte så trevligt när man jobbar inom sjukvård.
Jag är i v. 17 idag 16+0 Jag funderar om det kan ha betydelse, hur mycket bebisen utvecklas just i det skedet man intar tabletter. Jag har tagit medicin i ca 1 vecka nu... o måste säkert ta någon vecka till...
TACKSAM FÖR SVAR!