Anonym (satin ice) skrev 2009-06-29 10:26:03 följande:
På min epilator kan man byta ut själva epilatorhuvudet till ett huvud med väldigt fint "sandpapper". Har för mig att det stod att man skulle köra med den nångång mellan epileringstillfällena för att minska risken för inåtväxande hårstrån. Det följde inte med i din? Jag har en Philips Satin Ice. Nu har jag inte användt min på länge och då jag använde den så var det bara under sommarmånaderna. Vet att jag fick några sådana hårstrån om jag pillade "fram" när jag epilerade. Använde inte "sandpappret" så mycket i o med att jag inte hann få så mycket inåtväxande men kan tänka mig att det funkar.
Jag har en väldigt tidig version av epilator. De var helt nya på marknaden när jag köpte min. Så nej, jag fick bara med ett rakhuvud så man kan använda den som rakapparat och då epilatorhuvudet. Men jag ska fundera på att köpa en ny kanske och då kolla om jag kan hitta en med ett sånt där "sandpapper" som du nämnde. Tack för tipset!
Jag pratade med en hudterapeut på Sturebadet, men inte ens hon kunde tipsa om något bra för att hjälpa håren...