• Lindabebis

Bada i pool

Någon som vet när bebisar/barn kan bada i mindre än ca 35 grader. Svärföräldrarna har en pool och det är runt 28 grader i den.
    Sonen är snart 5 månader. Det är alldeles för tidigt nu, men när kan han bada i mindre grader?

Glad för svar!
    Linda

• Svar på tråden Bada i pool
  • strojes

När det är varmt ute så tror jag inte att det är några problem. Man får prova sig fram och så behöver man ju inte bada så länge om han inte gillar det.

• nick name

Jag badar mina snart 6-månaders i vår pool. Den är ca 28 grader varm. Jag doppar dem och de får sprattla lite med benen, så tar jag upp dem efter fem minuter och sköljer av dem i färskvatten.
    De har såna där simbyxor på sig, med plastad insida.

• första pyret

har en mini pool till min 4 mån. hade ingen aning om att de inte fick bada kallt.
    Jag går efter sunt förnuft. Skriker han är det förmodligen för kallt. Sen badar man ju inte i flera timmar, kanske max 5 min.

• Lindabebis

Tack för alla svar, då är det inte så pjalligt som jag trodde då? :)

• strojes
    Lindabebis skrev 2009-06-29 22:25:40 följande:
    Tack för alla svar, då är det inte så pjalligt som jag trodde då? :)
    Det tror jag inte, det är ju trots allt varmt i luften och man får ju se hur barnet reagerar på vattentemperaturen. I den värmen som är nu är det nog skönt med lite svalka vilket 35 grader knappt ger, 28 grader är ju inte så mycket lägre.
  • ajmaj

Åh, måste låna tråden -förlåt TS!
    Kan man bada även mindre bebisar i pool? Min son är 7 veckor, och jag ska bada i grannens pool imorrn. Kan man låta honom doppa sig lite också? Inte doppa huvudet, bara kroppen så att han får lite svalka.
    Eller är det för tidigt?
    Jag tänkte alltså inte att han ska bada nån längre stund, bara blaska av sig lite.
    Idag var det 32 grader i poolen, är det för kallt? Vad är det som är "farligt", är det temperaturen eller kloret eller vad..?

• LitenIsa

Är det 32 grader är det nog ingen fara. samme temp som simhallen hade när jag gick på babysim med dottern och hon var 8 veckor då hon började.

• leias

Hoppas det är okej att jag lånar tråden.

Har också möjlighet att bada i en pool. Det är en sån pool man har ute med bubblor, massagestrålar osv men de kan man stänga av. Vattnet är ca 35 gr. poolen har ozonrengöring.

Tänkte alltså bada utan bubblorna och då bara prova och doppa henne sen skölja henne i duschen efteråt.

• yoshimi

Det som är farligt är om bebisen blir nerkyld.
    Vilket den inte blir av ett snabbt dopp i en uppvärmd pool eller för den delen i havet/sjö heller om man bara gör det snabbt.

leias skrev 2009-06-30 09:01:48 följande:
    Hoppas det är okej att jag lånar tråden.Har också möjlighet att bada i en pool. Det är en sån pool man har ute med bubblor, massagestrålar osv men de kan man stänga av. Vattnet är ca 35 gr. poolen har ozonrengöring.Tänkte alltså bada utan bubblorna och då bara prova och doppa henne sen skölja henne i duschen efteråt.
    Spontant så låter det "onödigt".
    En pool på 35 grader är ju knappast svalkande för bebisen.
    Snarare för en rolig badstund, men själv hade man ju tyckt att det var för varmt att bada i så varm pool i denna värmen.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ lillisensmamma.blogg.se/ ♥¸.?°´¯) ♥
  • Liten en

min 9 månaders har badat i havet då ingen annan ville hoppa i typ.
    Hon satt med vatten upp till hakan och plaskade. hon älskar att bada. och det är inte alls varmt och jag kan bada i det mesta.

• ajmaj

Tack för svaren! Jag kommer låta honom doppa fötterna först, och se vad han verkar tycka - sen får vi se om det blir mer eller om han får bada i baljan istället. :)

Svar på tråden Bada i pool