• Madge

Räksmörgås

Ska göra räksmörgåsar, men vill göra dem jättegoda! Vad brukar ni ha på era och hur gör ni dem?

• Svar på tråden Räksmörgås
  • annisen81

Jag brukar bara ta lite majonäs och stryka på valfritt bröd. Sedan skivar jag lite ägg och på det räkor. Det tycker jag är det godaste alternativet.

Hoppas det blir goda smörgåsar. Själv ska jag på kräftskiva, vilket ska bli så gott...

• HaJoMi

Jag blandar majonäsen med räkorna. Lägger först ut ett salladsblad på ex tekakan. Sedan klickar jag ut räkgojset, lägger på skivat ägg, gurka, tomat, dill och citron. Inget märkvärdigt alltså men gott!

• Snufs

Jag brukar göra på följande sätt: Ta en god tekaka, lägg på ett salladsblad sen du smörat den, sen ca: 1/2 - 1 ägg i skivor, blanda majonäs och vispad grädde med lite chilisås (bra blandning även till smörgåstårtor), strö lite hackad dill på. Efter det lägger man på den mängd räkor man vill ha och garnerar med citron, gurka, tomat kanske en oliv eller vindruva och en dillkvist. Jag lovar att det blir gott!! Har jobbat på konditori tidigare och dessa var populära.

• Snufs

Alltså bred majonäsblandningen på ägget.

Svar på tråden Räksmörgås