• Anonym (Mamma)

Älskar dig min lille son....

Jag älskar att du alltid vaknar på morgonen med ett strålande humör, full av förväntan på vad som ska ske under dagen. Älskar att höra dig mumla i spjälsängen och att se dig le när jag kommer för att ta upp dig.

Jag älskar att du skrattar med hela din lilla kropp, att ryggen kröker sig, att tårna spretar. Jag älskar hur du ser på mig när jag matar dig i min famn, som om jag är det vackraste du vet. Dina ögon ser rakt igenom mig och gör mig så varm, de liknar inget annat på jorden! Och din fria ostyriga lilla arm som viftar och handen som vrider, vänder och spelar. som alltid vill pyssla med något, vadsomhelst!

Jag verkligen älskar när du med stor möda försöker hålla dig vaken i min famn, när ögonlocken är så tunga! Och när du till slut somnar samtidigt som din sömntyngda arm som lekt med mitt hår långsamt sänks ner.

Jag älskar att se dig sova, så rofylld och ovetandes. Du vet inga bekymmer.
    Jag älskar när du samlar dig i min famn när du gråtit. När hela din kropp skälver av små snyftningar, och jag vet att du alldeles snart kommer vrida ansiktet mot mig och fyra av ditt allra finaste tandlösa leende mot mig.

Jag älskar din envishet, din beslutsamhet. Att du aldrig ger upp utan försöker tills du kan. Och att du upprepar och upprepar det du lärt dig ända tills du lärt dig nåt nytt igen. Jag älskar dig min lilla parvel, över allt annat!

Vad älskar ni med era små?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-29 11:33
    5 månader är han, min lille skatt!

• Svar på tråden Älskar dig min lille son....
  • Lussekatten87

Vad vackert skrivet!

Jag blir så lycklig när min son ser mig på förskolan när jag hämtar honom och han släpper allt han har i händerna och bara springer mot mig med världens leende och kastar sig i min famn.Då känner jag mig verkligen älskad och behövd{#lang_emotions_heart}

När han kommer till mig och slår sig ner i min famn och lutar huvudet mot mitt bröst,då förstår jag att han känner sig trygg.

När han kommer till mig och sträcker upp armarna och vill bli buren bara för att det är så mysigt

Han är snart 18 månader.

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria BF 090803 ♥ ¸.?°´¯)
  • Anonym (Mamma)

Tack :)

Det låter riktigt mysigt! Min lille är bara 5 månader och inte riktigt där än..
    Men det ser jag fram emot!

• Lussekatten87
    Anonym (Mamma) skrev 2009-06-29 10:18:52 följande:
    Tack :)Det låter riktigt mysigt! Min lille är bara 5 månader och inte riktigt där än..Men det ser jag fram emot!
    Ja,när de är så här pass stora så visar de saker så oerhört tydligt också,man blir ofta berörd av det
  • Anonym (Mamma)
    Lussekatten87 skrev 2009-06-29 10:22:21 följande:
    Ja,när de är så här pass stora så visar de saker så oerhört tydligt också,man blir ofta berörd av det
    Ja, jag antar att kärleken bara kommer bli starkare o starkare i takt med att man får mer gensvar från de små. När de blir små människor med känslor och tankar..
  • Child of Dandelions

Jag blev så lycklig igår när min dotter satt i mitt knä och kramade mig om och om igen. Hon pussade mig blöt i ansiktet och jag sa till henne att Dig tycker jag om jättemycket, älskade unge! Efter ett tag tog hon tag i mitt ansikte med båda händerna och svarade Dig tycker jag osså om Mamma!

Lycka!

• Lussekatten87
    CutieLovesCupcake skrev 2009-06-29 10:32:42 följande:
    Jag blev så lycklig igår när min dotter satt i mitt knä och kramade mig om och om igen. Hon pussade mig blöt i ansiktet och jag sa till henne att Dig tycker jag om jättemycket, älskade unge! Efter ett tag tog hon tag i mitt ansikte med båda händerna och svarade Dig tycker jag osså om Mamma!Lycka!
    åh vad gulligt!!!
  • Anonym (Mamma)
    CutieLovesCupcake skrev 2009-06-29 10:32:42 följande:
    Jag blev så lycklig igår när min dotter satt i mitt knä och kramade mig om och om igen. Hon pussade mig blöt i ansiktet och jag sa till henne att Dig tycker jag om jättemycket, älskade unge! Efter ett tag tog hon tag i mitt ansikte med båda händerna och svarade Dig tycker jag osså om Mamma!Lycka!
    Å va härligt att få höra!
  • UngMorsa

Jag blir så lycklig varje gång min son säger att han älskar mig. Jag undrar ibland hur jag har kunnat få så fina barn. Jag älskar när min dotter pussar och kramar mig.
    Ibland när vi är ute och går och min dotter går och håller mig handen så känner jag mig så stolt över att få gå hand i hand med världens finaste tös. Mina barn gör mig så lycklig när jag kommer till deras förskola och båda 2 kommer springades för att kasta sig i mina armar. Hur kunde jag få 2 st så fina och underbara barn?

• clembke

Ja, jag älskar min son som du skrev i TS. Kan inte skriva det bättre själv... Är så underbart att bara ligga o titta på honom när sover med så fridfullt uttryck i ansiktet. Alla leenden, skratt, kramar, 'pussar' (kommer med vidöppen mun...) - så dregliga o mysiga. Alla dom små busiga leenden o de busiga ögonen. Ja, allt är helt underbart o är så tacksam att just jag fick bli hans mamma! Han är 7 1/2 månad o det har varit den bästa tiden....

• Anonym (Mamma)

Håller med er om att man är riktigt stolt! Har haft världens tur.

clembke skrev 2009-06-29 10:47:42 följande:
    Ja, jag älskar min son som du skrev i TS. Kan inte skriva det bättre själv... Är så underbart att bara ligga o titta på honom när sover med så fridfullt uttryck i ansiktet. Alla leenden, skratt, kramar, 'pussar' (kommer med vidöppen mun...) - så dregliga o mysiga. Alla dom små busiga leenden o de busiga ögonen. Ja, allt är helt underbart o är så tacksam att just jag fick bli hans mamma! Han är 7 1/2 månad o det har varit den bästa tiden....
    Buset ja! Min lille ÄR bus, och jag älskar hur det lyser om hans ögon när något händer!
  • Anonym (Mamma)

Ingen mer som vill skriva?

• bernhardina

Älskar också min son väldigt mycket!
    Idag när vi var på stranden sa han "mamma" för första gången, det kändes fint!
    Och när han kommer gående i full fart och kramas när man kommer hem samtidigt som han ropar "ej ej" så blir man ju varm i hjärtat!

• Eisa

Känner igen mig. Fantastiskt skrivet.{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden Älskar dig min lille son....