Älskar dig min lille son....
Jag älskar att du alltid vaknar på morgonen med ett strålande humör, full av förväntan på vad som ska ske under dagen. Älskar att höra dig mumla i spjälsängen och att se dig le när jag kommer för att ta upp dig.
Jag älskar att du skrattar med hela din lilla kropp, att ryggen kröker sig, att tårna spretar. Jag älskar hur du ser på mig när jag matar dig i min famn, som om jag är det vackraste du vet. Dina ögon ser rakt igenom mig och gör mig så varm, de liknar inget annat på jorden! Och din fria ostyriga lilla arm som viftar och handen som vrider, vänder och spelar. som alltid vill pyssla med något, vadsomhelst!
Jag verkligen älskar när du med stor möda försöker hålla dig vaken i min famn, när ögonlocken är så tunga! Och när du till slut somnar samtidigt som din sömntyngda arm som lekt med mitt hår långsamt sänks ner.
Jag älskar att se dig sova, så rofylld och ovetandes. Du vet inga bekymmer.
Jag älskar när du samlar dig i min famn när du gråtit. När hela din kropp skälver av små snyftningar, och jag vet att du alldeles snart kommer vrida ansiktet mot mig och fyra av ditt allra finaste tandlösa leende mot mig.
Jag älskar din envishet, din beslutsamhet. Att du aldrig ger upp utan försöker tills du kan. Och att du upprepar och upprepar det du lärt dig ända tills du lärt dig nåt nytt igen. Jag älskar dig min lilla parvel, över allt annat!
Vad älskar ni med era små?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-29 11:33
5 månader är han, min lille skatt!