• DearKarma

Röda "leverfläckar" vid graviditet??

Jag är nu i v.31 och har upptäckt att jag fått röda leverfläckar på överkroppen, på bröst och på mage. Jag har inte lagt märke till dem tidigare så jag är nästan säker på att de är nya. På bröstet har jag fått en som är lite större, och som oroar mig. Är detta något vanlgt att få när man är gravid eller borde jag kolla upp det tycker ni?

• Svar på tråden Röda "leverfläckar" vid graviditet??
  • Trollspöket

Hej! Jag har också upptäckt dessa röda "leverfläckar". Precis som du säger så har dom kommit på magen och brösten. Har säkert med graviditeten att göra, jag har aldrig haft sådana innan. Inget som jag har tänkt kolla upp men jag tänkte fråga barnmorskan nästa gång.

• DearKarma

Ok. Jag ska också höra med barnmorskan. Det har säkert med graviditeten att göra, det kan ju "ploppa" upp saker från ena dagen till den andra! ;) Lycka till.

• frujakobsson

jag har med små röda fläckar..på brösten och på magen..men som sagt e inte orolig då det säkert har med graviditet och spänd hud att göra...

• Hannnas

Ingen fara... det är sk "cherry angiom" (vet ej vad det heter på svenska)... men det är iaf utvidgade små blodkärl, alltså en liten blodkärlsmissbildning som är helt ofarlig..

har också flera sådana, det är inte ovanligt att man får dem i samband med graviditet, annars är de vanligare när man blir äldre

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden Röda "leverfläckar" vid graviditet??