• Anonym

Ricinolja. Är det farligt?

Jag har råkat ut för en helvetes förstoppning och har funderat på att köpa hem ricinolja eftersom jag har hört att det har en bra verkan mot förstoppning, men däremot så har jag hört andra saker om den att det kan vara farligt. Stämmer det?
    Vill ju inte riskera något!

Hur är det för er andra som testat ricinolja? Gav det verkan snabbt?

(Nej, jag är inte gravid)

• Svar på tråden Ricinolja. Är det farligt?
  • Mrs Winter
    Anonym skrev 2009-06-29 14:05:37 följande:
    Jag har råkat ut för en helvetes förstoppning och har funderat på att köpa hem ricinolja eftersom jag har hört att det har en bra verkan mot förstoppning, men däremot så har jag hört andra saker om den att det kan vara farligt. Stämmer det?Vill ju inte riskera något!Hur är det för er andra som testat ricinolja? Gav det verkan snabbt?(Nej, jag är inte gravid)
    Prova laktulos ist.Recepfritt på apotek.
  • Anonym

Mrs Winter skrev 2009-06-29 14:07:10 följande:

Prova laktulos ist.Recepfritt på apotek.
    Har testat det. Fungerar ej..
  • lokisse

jag skulle prova en snällare variant innan jag gav mig pa ricin.... prova tex lactasyd som visserligen tar en stund pa sig att lösa upp men du behöver inte sitta 24 timar med kramp och skita vatten för att allt bara drar raktigenom heller som fallet är med reccin olja.

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Mrs Winter
    lokisse skrev 2009-06-29 14:10:04 följande:
    jag skulle prova en snällare variant innan jag gav mig pa ricin.... prova tex lactasyd som visserligen tar en stund pa sig att lösa upp men du behöver inte sitta 24 timar med kramp och skita vatten för att allt bara drar raktigenom heller som fallet är med reccin olja.
    Lactacyd brukar jag tvätta mig med Men det kanske finns fler varianter?
  • lokisse
    Mrs Winter skrev 2009-06-29 14:20:09 följande:
    Lactacyd brukar jag tvätta mig med Men det kanske finns fler varianter?
    nä du har rätt jag MENAR laktulos. eller ett av dom vanliga avföringsmedlen. (även om man kan fa rejäla kramper där med)
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Anonym

Har du provar Frukt & Fibrer? Finns på Apoteket och hälsokosten. Satte rejäl sprätt på min mage när jag fick en jäkla förstoppning och andra grejer bara hjälpte halvdant.

Svar på tråden Ricinolja. Är det farligt?