• Ejin

    Den där glassbilen skulle man punktera däcken på eller nått...

    ahhh... Är jag den enda som får mordiska tankar varje gång glassbilseländet spelar sin grymt höga melodi??
    Vi satt ute , jag sambon och våran lilla bebis på 6 månader.... bebis blev trött efter ett bad i poolen med pappa och las att sova... dessutom naken i vagnen... sååå gott så gott och ligga med rumpan bar i vagnen och bara njuta och sussa sött....
    Mamma fick en härlig stund i solstolen vid fl och pappa fick ett avkopplade dop i poolen... då kom glassbils h*lvetet med sitt jävla :
    da da dada da... da da dada da....
    GRRRRRRRRRRR,,,,, Både jag och bebis flög tre meter upp i luften av den jäkla melodin som han tvunget skulle spela upp precis vid vårat hus och stackars bebis började vrålskrika av rädsla att få den där förbannade melodin uppspelad precis vid örat typ....  Dom får gärna åka och sälja sin glass... men dom behöver ju inte dra på sin trudelutt på högsta volym och väcka landets alla bebisar och stissa igång landest alla småbarn.......................................

  • Svar på tråden Den där glassbilen skulle man punktera däcken på eller nått...
  • Rosenöga

    Instämmer Vid halvtiotiden på kvällen när alla barn sover som bäst och friden lagt sig över hemmet ljuder den hemska signalen. Barnen spritter till och ropar GLASSBILEN!

    Jag ska ALDRIG mer köpa något av glassbilen!

  • Crazy Baby

    Gå ut och be föraren att inte truddilutta precis utanför ditt hus! Det har jag gjort och nu besväras vi inte av glassbilen nåt mer!

  • Rosenöga

    Crazy Baby skrev 2009-06-29 15:36:02 följande:


    Gå ut och be föraren att inte truddilutta precis utanför ditt hus! Det har jag gjort och nu besväras vi inte av glassbilen nåt mer!
    Men mina barn hör när den är flera kvarter bort och tutar.
  • littlemum


    Glassbilen får alltid mig att le! Vår son är 6 år nu och vi undrade länge vad som var fel på honom. ALDRIG att han reagerad när glassbilen kom plingandes på kvällarna. Vi väntade och väntade på dagen när han skulle fråga om vi kunde köpa glass men icke... Det var först när han var 5 år fyllda och vi var ute samtidigt som glassbilen kom. Hans ögon blev STORA och så utbrast han "Är det glassbilen som låter så???!!" Ja, visste du inte det? Vad trodde du att det var? "Jag har trott att det är kyrkan som ringer"


  • mannehund

    Älskar glassbilen! Världens service till oss ute på landet! Glass, bröd, mat; perfekt! Vår glassbilschaffis var snäll och FRÅGADE om han fick spela på kvällen eftersom han kommer först 21.30! Synd att han bara kommer varannan vecka....;)

  • MissGos
    jaghetersophia skrev 2009-06-29 15:48:48 följande:
    är det inte bättre att ha sönder tutan än däcken då?
    Precis! Annars kanske han bli ståendes utanför ert hus med tutan på *ler*
  • jaghetersophia
    MissGos skrev 2009-06-29 15:53:36 följande:
    Precis! Annars kanske han bli ståendes utanför ert hus med tutan på *ler*
    Jo jag tänkte just att han då kanske tutar efetr hjälp *skratt*
  • Rosenöga
    littlemum skrev 2009-06-29 15:46:13 följande:
    Glassbilen får alltid mig att le! Vår son är 6 år nu och vi undrade länge vad som var fel på honom. ALDRIG att han reagerad när glassbilen kom plingandes på kvällarna. Vi väntade och väntade på dagen när han skulle fråga om vi kunde köpa glass men icke... Det var först när han var 5 år fyllda och vi var ute samtidigt som glassbilen kom. Hans ögon blev STORA och så utbrast han "Är det glassbilen som låter så???!!" Ja, visste du inte det? Vad trodde du att det var? "Jag har trott att det är kyrkan som ringer"
    , den var bra!
  • Ejin
    MissGos skrev 2009-06-29 15:53:36 följande:
    Precis! Annars kanske han bli ståendes utanför ert hus med tutan på *ler*
    hahahah... ja de vore grymt jobbigt faktiskt....
Svar på tråden Den där glassbilen skulle man punktera däcken på eller nått...