• Malin   E

Tips på bra komentar??? SNABBA SVAR!!

så...då har man färjat håret igen till semestern och sommaren. Och jag gillar faktiskt att ha ljusare hår på sommaren istället för mitt megamörka hår.
    Men...det finns personer i min närvaro som absolut alltid måste komentera antingen mitt utseende eller sätt. Vet om att dessa personer kanske inte menar något illa alltid, men ändå kan jag inte lära mig att strunta i vad de säger.  Visseligen har de rätt när man påpekar min övervikt i ett kör..men å andra sidan VET jag ju för hela friden om att jag är ganska överviktig så jag hade helst av allt sluppit hör det..... *pust*  Så....jag VET att det kommer komma en komentar om mitt blonderade hår.

Vad svara man? finns det något man kan säga som tar ordentligt utan att man går till varken personangrepp eller det märks att man blir "sårad" och tar åt sig? Jag hoppas ni förstår vad jag menar med det.

• Svar på tråden Tips på bra komentar??? SNABBA SVAR!!
  • Ejleen

"Jamen, vilken tur att du slipper gå i det då!" med ett STORT flin på läpparna. Funkar alltid :)

• Gurkan

Ja, jag har hört att blondiner har roligare och tänkte att det kunde vara värt att prova (i lite lagom syrlig ton)

Blonderad? Jag? Nä, det blir så när solen tittar fram (även det i lagom syrlig ton)

Finns säkert fler och bättre men värmen har slagit ut min hjärna ;P

• MissGos

Blondes have more fun? Varför inte testa *s*

• vinterlärka

Det beror på vad de säger, men om de säger att det är fult kan man väl säga något i stil med "Det där var väl inte särsklit snällt sagt?", eller "Varför säger du så?"
    Jag vet inte, är inte expert på motkommentarer då jag inte kan säga ifrån, men pga det har jag tänkt mycket på vad man önskade att man kunde säga i vissa situationer. Utan att gå till personangrepp, som du själv skriver.
    Ett tips är att tänka på hur du själv skulle reagera om du sa att någons hår var fult och den svarade dig med något. Vad skulle detta "något" vara för att du skulle fatat piken och förstå att du faktiskt slängt ur dig en onödig kommentar?

• TeIubesc

Jag hade sagt

"blondiner har roligare,varför inte prova det kanske tom hjälper på dig"

Eller "bara brunetter tror att IQ sitter i håret"

• Mamma Åsna

Jaså, du gillar det inte? Jag har fått massor av komplimanger, tillochmed från främlingar! Men å andra sidan syns det på dig att du inte gillar samma saker som andra uppskattar... Följt av ett STORT leende... Stå på dig, det är du, ingen annan, som ska trivas i det!

• xxmeyaxx

Ställ hela tiden frågan "Varför då?"
    Jag lovar dig att dom blir skittokig efter ett tag när de måste försvara det dom nyss sagt.

« Feel the magic of Meya »
  • Änglamark

"Tips på bra komentar??? SNABBA SVAR!!"

Här får du en bra och snabb kommentar: Skriv bättre rubriker i fortsättningen. =)

• Venla

Tack för komplimangen! Vad trevligt att du tycker om mig för den jag är och att mitt utseende attraherar dig.

Om någon säger att det inte är så lyckad färg så kan du svara med tex. Tack! Du är själv så vacker sååå!

• ragatan

"Tänkte att du/ni skulle få något annat än min vikt att prata om."

• Mamma 2b
    Änglamark skrev 2009-06-29 23:01:59 följande:
    "Tips på bra komentar??? SNABBA SVAR!!" Här får du en bra och snabb kommentar: Skriv bättre rubriker i fortsättningen. =)
    Men herregud, det är sant alltså. Du går verkligen in i varenda tråd och gnäller på något fullständigt irrelevant!

Sorry ts.. jag var tvungen.
  • lokisse

-ööööhhhh va jag fattar inte vad du menar...titus fattar du vad han menar *pratande med en liten hund* hööö vada blond???

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Garderobshylla

"Ja tacka vet jag ärliga personer"

"Hur vore det med en komplimang nångång?"

"Du blev tyvärr inte så fager själv"

"Tack detsamma!"

• Malin   E

== MAMMA 2B...
    Jag tänkte exakt likadant som du..så ingen fara.{#lang_emotions_wink}

• Mamma 2b

Malin E skrev 2009-07-01 19:59:54 följande:

== MAMMA 2B... Jag tänkte exakt likadant som du..så ingen fara.
Svar på tråden Tips på bra komentar??? SNABBA SVAR!!