• Eliasmamma85

Kan man ha en hon katt och en han katt tillsammans?

vi hade 3 katter innan pga av att jag hade 1 när jag flyttade till min sambo och då hade vi 2 killar och 1 tjej, vi fick avlida 2 stycken pga av cancer och annan sjukdom men nu har vi kännt av att vår katt som är kvar som då heter pipen känner sig ensam och vill ha en kattkompis och det vill jue vi me :)
    Han är helt underbar mot vår lilla son och alla i hans omkrets.
    Han har inte visat någon över sexuallitet mer än att när han har stampat på oss som katter gör så slickar han sig på snoppen då..
    Nu har vi kollat ut en underbart söt lite tös som vi gärna vill ha, men går det bra med en kastrerad hankatt och en lite tös??

• Svar på tråden Kan man ha en hon katt och en han katt tillsammans?
  • felicityporter

Absolut, det går jättebra!

Se till att kastrera tösen också för att undvika cancer, juvertumörer och livmoderinflammation.

• Eliasmamma85

jaja absolut, blir vel vid 1 års ålder :) men man behöver inte vara rädd att han hoppar på henne då?

• felicityporter
    Eliasmamma85 skrev 2009-06-29 17:19:43 följande:
    jaja absolut, blir vel vid 1 års ålder :) men man behöver inte vara rädd att han hoppar på henne då?
    Nej, det brukar gå utmärkt med hanar och honor tillsammans. I början kommer det bli lite fräs och sura miner (som alltid när en katt träffar en främmande katt oavsett kön), men när han väl märker att den nya inte är farlig så kommer de bli goa kompisar.
  • Eliasmamma85

tänkte mer om han luktar att det är en hona och han kanske blir kåt om man får säga det haha

• felicityporter
    Eliasmamma85 skrev 2009-06-29 17:28:05 följande:
    tänkte mer om han luktar att det är en hona och han kanske blir kåt om man får säga det haha
    Kastrerade hankatter har ju ingen könsdrift, så förutsatt att båda kulorna är borta kommer han inte bli kåt på henne.
  • felicityporter

Att han slickar sig på snoppen har ju inget med könsdrift att göra, så jag tror att du kan vara lugn. :p

• LilyLilja

Hemma hos oss så bor det fem katter, tre flickor och två pojkar. De tre yngsta kastrerade vi när de var 6 månader gamla och det har gått jättebra.

• CTMT

Vi har en hona och en hane, funkar galant!
    Kastrera kan du göra redan vid 6 månaders ålder (t.o.m. tidigare), så du behöver inte vänta tills könsmognade visar sig, kastrera vid 6 månader så är det gjort :)

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Chantelle

jag har en hane & 3 honor går hur bra som hellst han katten kan du kastrera vid 6 mån. men som en vet här ville inte kastrera mina honor förs de var 1 år ..

lycka till

Svar på tråden Kan man ha en hon katt och en han katt tillsammans?