• Ell

Vad tycker ni om bumbo-stolen?

Funderar på att köpa en bumbostol till dottern. Troligtvis blir det bara en relativt kort användningsperiod nu över sommaren innan hon kan sitta själv men jag tycker det vore toppensmart att ha den på stranden när man ska mata eller hon bara vill sitta med, på båten, lätt att ta med i bilen om man ska iväg till nån en längre stund och hon ska matas. Hon är rejält knölig med maten och att sitta i knäet och äta är inte ett alternativ för henne.

Nån som haft bumbon? Och hur är brickan till?

• Svar på tråden Vad tycker ni om bumbo-stolen?
  • Marie1978

Använd babysitter istället eller en IKEA-vit plast stol med dyna runt! Kostar bara 99 kr!

• Ell

Jag har babysitter men den är för "liggande" och gungig vilket gör att hon kräks, hon vill gärna kladda själv också så den blir för kladdig efter varje matning, jag har Babybjörns 1-2-3 sitter. Gällande vanlig matstol har vi en sån också (exakt den du menar) men var mer ute efter ett smidigt alternativ man kan lägga i vagnens varukorg men ändå använda vart man vill.

• buffybus

tycker bumbo va totalt onödig.. men jag kan ju inte säga om du tycker detsamma... 

André ska bli storebror i Juli-09
  • Ell

Buffybus: Har du lust att säga mer varför den var onödig för dig? Hade min dotter ätit "normalt" hade jag nog inte haft en tanke på att skaffa den men i och att hennes matsituation är som den är tänkte jag att det var smidigt att kunna ta med den när man åker hemifrån.

• clinan

jag älskade vår smidig på alla sätt o vis tycker jag. Brickan kan jag inte uttala mig om än. Men ska köpa en lite senare när det e dags för lillasyster att använda bumbon.

• bubbelmaja

Vi köpte en, eftersom hon inte gillade att ligga ner eller sitta bakåtlutad i en babysitter. Hon tyckte nog den var ok, men hon satt så dåligt. Hon var liten och tunn, med smala ben och liksom ramlade ur den trots att hon hade åldern inne och alltid varit motorikst tidigt utvecklad. Hon lärde sig sitta tidigt och då gjorde den ingen nytta alls, så då sålde vi den.

• Flickan och kråkan

Tycker bumbon var suverän. Använde den massor till äldsta killen. Han var inte så tidig motoriskt så den var utmärkt till vår lille knubbis som absolut inte ville bli satt i babysitter. I bumbon kom han upp och kunde vara med. Där trivdes han. Tror den böir bra till vår andra son också. Också en liten knubbis som vill vara med . Brickan har vi inte använt så mycket däremot.

• Nocia

Vi tyckte också att den var suverän. Kort användingstid men kanon den korta tiden! Rekommenderar dock att du köper en beggad (om du kan tänka dig det). De slits ju som inte och är ju rätt så dyra.

• Garageänkan

Den var så bra, började inte med den tidigt men iaf. Vi hade med den till badhuset och överallt när vi var på middagar osv så slapp värdparet ha barnstol. På Badhuset hade vi den på golvet när man duschade sig så satt bebisen stadigt i stolen och man slapp oroa sig över att han skulle käka snusk från golvet eller så...

Vi använde den också som duschstol på stugan där det inte fanns plats för bad för en sån liten en.

• Glass

älskar bumbon. vi har också en smalis så vi hade en filt i ibörjan

Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
Svar på tråden Vad tycker ni om bumbo-stolen?