• SuperSuf

Hur säkert är skötbord för badkar?

Bra eller dåliga erfarenheter av skötbord på badkar?
    Det är en praktisk lösning i mitt lilla badrum, men jag är ändå lite skeptisk...

• Svar på tråden Hur säkert är skötbord för badkar?
  • MIAH73

Vi har ett sånt och det känns säkert, det är höga kanter och står stabilt och bra. Varför är du skeptisk?

• Norahs mamma

Jag har ett M-50 å älskar det!
    Bra med förvaring, brett, höga kanter mm...
    Kanonbra!!

Har ett minibadrum, ungeför 1kvm golvyta, så det har varit perfekt för oss!

• SuperSuf

Hur fäster man detta?
    Är rädd att det helt plötsligt ska ramla ner i badkaret hela alltet. Hehe!

• Norahs mamma

Det är två skenor som trycks ut av hyllan...
    Utan hyllan, under, så är det ju jätteostadigt!! Men med den så går det jättebra!

Jag tar aldrig bort skötbordet, så jag vet inte hur det funkar då...

Men ett skötbord på väggen kankse funkar om du är orolig?
    Jag har aldrig hört om nåt skötbord som kollapsat...

• Gottegrisen

Jag har också ett M-50 och är jättenöjd, vi lyfter av det och ställer det på golvet varje gång vi duschar men bara man är noga med att sätta tillbaka det rätt så är det ingen fara med det 1 gång på 6,5 månader så har vi råkat sätta tillbaka det fel så vi fick "bygga om det " från start. annars så har det inte blivit fel en endaste gång.

• Violina

Vi är jättenöjda med vårt!!! Bra höjd för blöjbyte och tar ingen extra plats på den lilla golvytan som vi har. Perfekt!!!

• SuperSuf

okej, tack så mycket, då blir det nog ett sådant.
    Funderade på ett på väggen, men vågar inte göra några större hål då jag bor i lägenhet. =)

• Norahs mamma

Tänk på att ett Carlo M-50 måste du köpa till ett överdrag till dynan, det ingår inte...

(Å den extra blöjhyllan, som man kan hänga under, är enligt mig onödig )

• SuperSuf

Jag har tittat lite på blocket och så på dom, men den där blöjhyllan tyckte jag var ganska smart, men jag vet ju inte. *ler*
    Vart hittar man dessa och vad kostar de i nypris? =)

• Norahs mamma

Finns på barnens hus, babyland mm
    Kostar 500kr å så 100 för överdraget till dynan...

Det som ingår är en hylla på sidan, å den stora hyllan under å så dynan...
    De nya har ju 3 sidor, dem gamla (många på blocket) saknar baksida (vid huvudet) å utan den hade nog Norah ramlat ner för skötbordet når inte till väggen å så har vi ett fönster precis vid skötbordet så det hade blivit en stor glipa...

Om du bor å närheten hade du kunnat köpt mitt, ska flytta till hus utan badkar, så det kommer bara stå i källaren å samla damm

• Villebusen

Jag har däremot hört talas om dessa m50 som har kollapsat.
    Vi har tvättbjörne och trivs kanon. Det är smidigare än m50 och går att fälla upp när man badar så man behöver inte flytta hela skötbordet om man inte vill. Dock är det ingen förvaring under. Men jag föredrar hellre att skötbordet är lätt att flytta/fälla upp än att ha förvaring under. Vi hade hyllor på väggarna med kläder och blöjor(behöver inte lika stor belastning som ett väggskötbord).

• SuperSuf

Norahs mamma: Går dom att beställa?

• SuperSuf

*puff* Kan man beställa dessa skötbord någonstans, eller måste man åka till affären och köpa dom?

• Norahs mamma

vet inte om dem går å beställa...

• SuperSuf

Nja, inte så värst långt, men jag har ingen bil. Tänkte att det blir lite svårt att släpa barnvagn plus skötbordet på bussen... Men man kanske kan köpa från blocket eller tradera och få det hemskickat...

Svar på tråden Hur säkert är skötbord för badkar?