• heartgirl

tatuering med barnets namn?!

Nån som har tatuering med barnet/barnens namn i? tänkte göra det i framtiden o kikar gärna på förslag!

Nån som har bilder??

• Svar på tråden tatuering med barnets namn?!
  • lillamye

åååå jag vill oxså veta

sj så skulle jag vilja ha så att barnen kan skriva sitt eget namn

• Mimmi P

Jag har inget foto än då tatueringen inte är på plats än men jag har gjort ett avtryck av min sons fot som jag ska tatuera in tillsammans med hans namn och födelsedatum.

• elek

jag har min dotters namn Tyra skrivet i runskrift... jag e super nöjd, ingen annan förstår vad det står. men nästa barns namn ska nog vara barnets egen handstil runt 4 års ålder... den ideen snor jag, tack tack;)

• Turboplingen

Min dotter heter Nova, vilket också är ett namn på en jänkare.
    Så min tatuerare gjorde ett Nova emblem på min arm med hennes födelsedatum också =) super nöjd

• Smålandstjej 85

Ska skriva hans namn och födelsedag sen runt foten och sen fortsätta som en fotlänk ner mot foten och avsluta med ett hjärta svårt och förklara men såg de i en tidning jätte snyggt

• Malle85

Jag har gjort en tatuering på ryggen med min dotters namn. Titta i mitt galleri så finns den där!!

• Pysselgalningen

Jag måste först gadda mig för att se om jag tål färgen. Men gör jag det så blir det en svanktatuering med döttrarnas namn och sambons spelnamn i form av ett anagram

• clembke

Jag ska tatuera in min son namn. Ska bara fundera ut hur jag ska ha den. Funderar på att ha ett armband runt överarmen där det sen ska hänga ner en bricka med hans namn i. Eller så ska jag ha namn runt en annan tatuering jag redan har.
    Min sambo har tatuerat in en kungakrona med sonens namn under, han har den på bröstet.

• Mimmi P
    Pysselgalningen skrev 2009-07-02 09:54:08 följande:
    Jag måste först gadda mig för att se om jag tål färgen. Men gör jag det så blir det en svanktatuering med döttrarnas namn och sambons spelnamn i form av ett anagram
    Får man fråga om du har nån anledning att misstänka att du är allergisk?
  • Pysselgalningen

Mimmi P skrev 2009-07-03 15:14:48 följande:

Får man fråga om du har nån anledning att misstänka att du är allergisk?
    Jag har ovanligt stark allergi mot nickel, krom och kobolt, vilket finns i de vanligaste färgerna. Samt att min kropp är känslig för sår/skador vilket en tatuering i själva verket är. Så jag måste få se kroppens reaktion innan jag ger min på nått större
  • Kajak

Vi har 3 barn så vi ska gå till en tattosalong.
    Sen får vi se hur stilen blir.

Vi vill ha deras namn (tilltalsman) och födelsedatum.

Men när gör vi det?
    Det får vi se.

• Mimmi P
    Pysselgalningen skrev 2009-07-04 09:41:22 följande:
    Mimmi P skrev 2009-07-03 15:14:48 följande: Jag har ovanligt stark allergi mot nickel, krom och kobolt, vilket finns i de vanligaste färgerna. Samt att min kropp är känslig för sår/skador vilket en tatuering i själva verket är. Så jag måste få se kroppens reaktion innan jag ger min på nått större
    Ahh, då förstår jag! Har aldrig hört nån som funderat på om man skulle vara allergisk innan så jag belv lite nyfiken :). Hoppas att det går bra då!
  • Emerun

Ska oxå göra en, vet bara inte var jag ska sätta den, ska göra det kinesiska tecknet för djuret björn då min man heter Björn å sen barnes namn runt den i en cirkel och lämna ett utrymme för tredje barnet vi tänke försöka oss på om typ 1½år.
    Men som sagt var jag ska sätta den har jag inte bestämt än, förslag?

• Mimmi P

Jag ska sätta min på ryggen, i svankhöjd fast ut på sidan över ena skinkan. Hoppas ni förstår hur jag menar, lite svårförklarat. Annars är det ju alltid snyggt på insidan av underarmen, på överarmen eller på skuldran.

Ett väldigt diskret ställe är ju på utsidan av benet precis över foten typ, eller på vaden.

• K0TTE

Har min sons namn Amilon i ambigram på underarmen

• nelli08

Har dotterns namn i ett hjärta på underarmen.

• Rocktroll

Min kille ska tatuera in dotterns namn stort över revbenen :P om jag fick uthärda smärta ska han också det haha...jag ska också tatuera hennes namn men jag får se vart det ryms och blir snyggt

Svar på tråden tatuering med barnets namn?!