Mjäll och inget hjälper!
Så länge jag kan minnas har jag haft mjäll. När jag var ca 10 år gick jag till läkaren och fick ett specialschampoo på recept. Använder detta schampoo fortfarande men inte varje dag som det står på förpackningen. Håret blir helt hopplöst att styla av detta hemska schampoo och jag får superfettigt hår om jag tvättar det varje dag. Normalt använder jag Head and shoulders.
Jag duschar var 2 - 3 dag. Torkar alltid håret med hårfön (efter läkarens råd) med resultatet att jag har ganska torrt hår. Stylar håret med lite vax och hårspray ett par gånger i veckan. Annars plattar jag det med plattång. Något måste jag göra med det för naturligt ser jag ut som Ronja Rövardotter, typ.
Mitt dilemma är att jag lider så mycket av mjäll. Det kliar och jag känner mig sjukt ofräsh.
Hur gör ni andra som har mjäll? Någon som har som jag, typ kronisk jäkla mjäll? Är det kliande som gäller om man inte vill använda det äckliga apoteket-schampoot varje dag, eller mjällfritt och en frisyr som kommer skrämma slag på folk i omgivningen?
Desperat efter råd!!!