• Fru Sveden

23år och redan på väg mot helt vitt hår....

Jag började märka redan när jag var 17år att jag började få vita hårstrån lite överallt. Idag är jag 23år och det börjar komma ganska många. Just nu är det sjukt irriterande för jag har ganska mörkbrunt hår så det syns jätte tydligt. Jag skulle inte ha något emot om hela håret blev vitt över en natt, men nu ser det bara konstigt ut och jag måste färga håret ganska ofta. Min man tycker att jag är skit löjlig som stör mig på det, men va fan han är blond och det skulle inte synas på honom om han helt plötsligt började bli vithårig.

Det enda positiva jag kan se i all bedrövelse är att om jag skulle bli helt vithårig skulle jag kunna färga håret i alla coola färger jag vill färga när jag var yngre men inte kunde för att jag var så mörk. Å andra sidan kanske det inte är så coolt att vara 30+ och ha neonrosa hår

• Svar på tråden 23år och redan på väg mot helt vitt hår....
  • nano

Oj va knepigt. Själv tycker jag att det är jättevackert med vitt hår. Önskar att mitt hår kunde byta färg (fast jag har på sommaren blont men vintern "råttfärgat" så det har kanske nåt med saken att göra...) Tycker inte om att hålla på och färga så jag "står ut".

Kan inte låta bli att va lite avis. Varför inte färga håret typ orange-rött? Blir häftigt men inte alltför "tonårigt" tycker jag

• Fru Sveden

Tyvärr är det inte allt som är vitt utan det kommer bara mer och mer hårstrån lite överallt =( dock hade det nog varit ganska coolt i alla fall då jag hade fått väldigt orange-rött på en del ställen, men inte på andra.

• nano

Hm, låter ju som om det bara är att fortsätta färga då till hela håret bytt färg eller se ut som en zebra i några år kanske?

Färgar du själv?

• Fru Sveden

Hehe, bra liknelse Jag brukar dra i en tub med svartfärg med jämna mellanrum.

• nano

Visst var den, ibland känner jag mig fyndig *rätar på ryggen*

Ok, då blir det inte svindyrt iaf, hade tyckt synd om dig om du gick till frisören varje gång...

• Trill

Åh... silverfärgat hår som är så vackert!

Jag hoppas på att ha långt silverfärgat hår i framtiden, eftersom det är så unikt nuförtiden. Alla färgar och de flesta klipper det kort när det blir äldre.

Int' ja in't!

• Fru Sveden
    Trill skrev 2009-07-01 09:59:19 följande:
    Lite inspiration kanske? goinggraylookinggreat.com/

Vi får hoppas att allt hår bli vitt snart så slipper jag färga det vitt. Har sett att det är ganska modernt
  • tii

Jag har samma problem, men jag är 26. Jag märkte i höstas att jag fick mer och mer vita hårstrån vid tinningarna, dom är alldeles för många för att plocka bort.

I början hade jag panik över det, men nu har jag vant mig. Är också ganska mörk, men färgar håret. Min mamma är runt 50 och helt vit i håret nu, så jag vet vad jag har att vänta mig.

• tii

Det värsta med dom vita hårstråna är ju att det är "dött" hår, och blir ju inte samma kvalité som det andra håret.. Mina vita hår är mycket tjockare och "strävare" än mitt andra hår.

• Trynträ
    tii skrev 2009-07-01 13:39:27 följande:
    Det värsta med dom vita hårstråna är ju att det är "dött" hår, och blir ju inte samma kvalité som det andra håret.. Mina vita hår är mycket tjockare och "strävare" än mitt andra hår.
    Fast allt hår är ju dött. Det är bara roten som lever och det gör det ju på det vita strået också. Det är pigmentet som försvinner. Hittade lite mer info på denna sida

www.frisorguiden.se/gratt-har.php
  • tii
    Trynträ skrev 2009-07-01 21:16:05 följande:
    Fast allt hår är ju dött. Det är bara roten som lever och det gör det ju på det vita strået också. Det är pigmentet som försvinner. Hittade lite mer info på denna sidawww.frisorguiden.se/gratt-har.php
    Okej, men det är ändå nån slags skillnad.. De vita hårstråna jag får är mycket grövre än det andra håret..
  • Twid

Min sambo har samma problem.. eller han ser det inte som ett lika stort problem som jag gör det;)

Han fyller snart 25 och får fler och fler vita hårstrån på sidorna för varje dag känns det som.. har även dragit några i ögonbrynen.. Känns sjukt att han är 25år och på G att bli vit i pallet=/ kan tilllägga att han är mörk brun/svart hårig i vanliga fall så hårstråna lyser verkligen. Han har lovar att färga håret när jag inte kan stå ut längre;) haha!
    det går tydligen i generna har jag hört.. och både min sambos mamma&pappa har blivit vita/gråa i håret tidigt, även mormor.. inget man annat man kan göra än att färga, tyvärr..

men jag även en kompis som blir 22 i år han ÄR gråhårig/silvergrå. han började redan när han va 17.. hans pappa vart oxå grå/silver så tidigt! Kan dock till lägga att hans pappa är grymmt as snygg! haha! Skulle inte kunna tänka mig honom i någon annan hårfärg! haha! 

• Natosh

Min sambo tänkte på fullt allvar färga håret grått för något år sedan (han är 27) men jag tycker nog att det ska komma naturligt,,,

• Fru Sveden
    Twid skrev 2009-07-01 22:45:46 följande:
    Min sambo har samma problem.. eller han ser det inte som ett lika stort problem som jag gör det;) Han fyller snart 25 och får fler och fler vita hårstrån på sidorna för varje dag känns det som.. har även dragit några i ögonbrynen.. Känns sjukt att han är 25år och på G att bli vit i pallet=/ kan tilllägga att han är mörk brun/svart hårig i vanliga fall så hårstråna lyser verkligen. Han har lovar att färga håret när jag inte kan stå ut längre;) haha! det går tydligen i generna har jag hört.. och både min sambos mamma&pappa har blivit vita/gråa i håret tidigt, även mormor.. inget man annat man kan göra än att färga, tyvärr.. men jag även en kompis som blir 22 i år han ÄR gråhårig/silvergrå. han började redan när han va 17.. hans pappa vart oxå grå/silver så tidigt! Kan dock till lägga att hans pappa är grymmt as snygg! haha! Skulle inte kunna tänka mig honom i någon annan hårfärg! haha! 
    HAHAHA, jag har också väldigt mörkt hår så allt det vita syns jätte tydligt. Jag hade inte tyckt att det var så "stort" problem om hela håret varit vitt, men nu är det bara här och där och man vet ju inte hur måna hundra år det tar innan allt är vitt. Så det är väl lite som när man har kort hår och skall spara till långt. Det är det jobbigaste är när man måste ha mitt i mellan frisyrerna som aldrig är snygga
Svar på tråden 23år och redan på väg mot helt vitt hår....