• laya

Bikini på barn

När är det okey att barn har bikini på sig? Har ditt/dina barn bikini och hur gamla är de?

Jag är i valet och kvalet. Min dotter på 3 ½ vill ha en bikini för hon vill ha som mamma och jag tycker att hon är för ung. Ville ha stöd av min man men han tycker inte att det är fel att hon har bikini men står på min sida.

Men frågan är hur tycker du?

Bikini eller baddräkt?

• Svar på tråden Bikini på barn
  • Busbellan

Naken tycker jag
    Eller om badkläder är ett måste, enbart ett par badbyxor.

Men jag bryr mig inte det minsta om andra sätter bikini på sina barn

Mamma till Nora, August och Ella
  • Majsan70

Bikini har min lilla haft under ganska många år. Eller rättare sagt Tankini. Hon vill ju ha som sin storasyster.

• Heidi 81

själv har jag inte tänkt sätta på min dotter bikini då jag tycker det ser löjligt ut på småbarn.

men vet faktiskt inte hur jag kommer göra om hon själv vill ha en.
    tror nog hon kommer få ha det då även om jag kommer försöka övertyga henne om annat först.

• laya

Tack för svaren.

Det är svårt eftersom att hon vill ha som mamma. Och jag tycker inte att bikini är något för små barn. Nu badar hon naken men när man är på stranden tycker jag att man ska ha badkläder på sig.

• Busbellan
    laya skrev 2009-06-30 09:27:11 följande:
    Tack för svaren. Det är svårt eftersom att hon vill ha som mamma. Och jag tycker inte att bikini är något för små barn. Nu badar hon naken men när man är på stranden tycker jag att man ska ha badkläder på sig.
    Får jag fråga varför du tycker att man ska ha badkläder på sig *nyfiken*
  • laya
    Busbellan skrev 2009-06-30 09:28:18 följande:
    Får jag fråga varför du tycker att man ska ha badkläder på sig *nyfiken*
    Ja, visst får du det.

Av den enkla anledningen att det inte kan vara skönt att få in en massa sand i underlivet.
  • Kina79

Mina flickor är nästan 5½ och lite drygt 3 år gamla. De får INTE ha bikini och det vet de om.

Jag tycker det är att sexualisera små barn. Baddräkt eller badbyxor eller naken - det duger bra tycker jag.

• Busbellan
    laya skrev 2009-06-30 09:31:57 följande:
    Ja, visst får du det.Av den enkla anledningen att det inte kan vara skönt att få in en massa sand i underlivet.
    Ok, tack för svaret
  • Smuhlan

Min dotter snart 3, har badboxers o ett badlinne(baddräktstyg o köpt på lindex) hon vägrar baddräkt, hon har en sån också nämligen... o vi badar oftast vid poolerna här så badkläder är ett måste...

• Winglur

Själv förstår jag inte varför det finns bikini till så små barn,
    men iom att hon vill ha som mamma så´kan jag förstå, jag har liksom inte tänkt på att dom faktiskt kanske vill ha d själva. :P

Men kan hon inte ha bara bikini underdel då? Lr är det inte riktigt samma för henne kanske.
    Iom att du är osäker menar jag.
    Annars skadar det ju knappast någon. Ha både baddräkt och naket och bikini ibland.
    Växla kanske?!

Svar på tråden Bikini på barn