• snusmu­mriken­2
    Äldre 30 Jun 10:24
    12508 visningar
    21 svar
    21
    12508

    Vad göra när lillkillen drar i snoppen hela tiden?

    Har en kille som snart fyller tre o som blivit torr för ett tag sen.
    Nu går han o drar sig i snoppen hela tiden, överallt.
    Vad ska man göra? Låtsas som inget o låta han hållas eller säga nåt?

  • Svar på tråden Vad göra när lillkillen drar i snoppen hela tiden?
  • Äldre 30 Jun 13:13
    #1

    Det gör min 2,5-åring också, han håller på och tränar för att bli blöjfri och så snart han går naken så håller han i snoppen. Vet inte heller hur man skall bemöta det så jag vill också gärna ha tips.

  • Äldre 30 Jun 13:14
    #2

    man ska väl låta om göra det eller, annars kan dom ju tro att det är något fel, det är det ju inte? eller?


    ★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ BF 25 Februari ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Schumi­Ferrar­i
    Äldre 30 Jun 14:00
    #3
    -1

    Låt honom hållas. Det  är ju inget ovanligt... Vuxna karlar gör det oxå... Det är inget farligt.


    Smurfen kommer i augusti!
  • snilli­s
    Äldre 30 Jun 14:01
    #4

    Vad spelar det för roll? Låt han dra.

  • Mamma 0406
    Äldre 30 Jun 20:07
    #5

    Vår kille drar också, men tror inte att det har något med blöjan att göra. Han blev torr redan i höstas (dagtid i alla fall, och är på god väg nattetid nu) utan det är väl bara något han gör ändå. han är 2 år och 8 månader. Hur som hellst gör vi ingen stor grej av det, det är nog fullt normalt att småkillar gör så skulle jag tro.

  • hannal­iza
    Äldre 1 Jul 08:29
    #6

    Här finns en till som drar - och sitter och pratar med sin...

    Ser extra roligt ut när kusinen sitter brevid och pillar sig i snippan medan de tittar på bollibompa

  • Brunel­lo
    Äldre 1 Jul 09:00
    #7

    ja det är en naturlig del i utvecklingen, dock kan man kanske vilja ha lite gränser när det gäller snoppdragande, t.e.x  inte vid matbordet eller när man äter

  • alvine­tt
    Äldre 1 Jul 09:08
    #8

    hm ja, min kille på 2 år gör också det HELA TIDEN när han är utan blöja. och det kan han väl få göra, men han drar åxå bort huden och det ser lite otäckt ut tycker jag.. det är väl lite tidigt för det? och när han sitter och pillar länge så kan den typ växa och vad gör man??

  • mammaf­lickan
    Äldre 1 Jul 09:11
    #9
    Brunello skrev 2009-07-01 09:00:05 följande:
    ja det är en naturlig del i utvecklingen, dock kan man kanske vilja ha lite gränser när det gäller snoppdragande, t.e.x  inte vid matbordet eller när man äter
    och det är ju lätt avhjälpt genom att vara påklädd vid tex matbordet! vi brukar iaf inte äta nakna här, o då är det ju svårt att komma åt snoppar o annat...!
  • Brunel­lo
    Äldre 1 Jul 09:18
    #10
    mammaflickan skrev 2009-07-01 09:11:34 följande:
    och det är ju lätt avhjälpt genom att vara påklädd vid tex matbordet! vi brukar iaf inte äta nakna här, o då är det ju svårt att komma åt snoppar o annat...!
    inte då - ner med handen i brallan bara
Svar på tråden Vad göra när lillkillen drar i snoppen hela tiden?