Ryggproblem-kotglidning och diskbråck
Hej!
Jag har efter en lång tid med sjukgymnastik äntligen gjort en magnetröntgen och fått reda på att jag har en 7 mm kotglidning mot magen på S1 då utskotten lossnat och mellan s1 och L5 har jag ett stort diskbråck. dessutom har jag stora svullnader i området då kotglidningen irriterar i området. Nu vill sjukgymnasten skcika mig på remiss till ortoped för utredning om steloperation av den glidande kotan med tanke på att jag är så ung.
Nu undrar jag om det är någon mer som har liknande problem och vet ni om någoin annan kan vara till hjälp, tex kiropraktor, osteopat mm är det någon som gjort en steloperation och för vad och hur gick det? Vill gärna undvika det för jag har hört att det är ett helsike! Hur är det med sjukskrivning? Finns det några bra mediciner för nervutsrtålning, smärta, svullnader som någon provat och gett resultat? Känns som hela huvudet snurrar av frågor och hur det ska bli i framtiden...är överrörlig så tydligen löper mans törre risk för sånt här då. Har 5 barn i åldrarna 0-7 år med så det är svårt med vila, men jag har en man som är hemma och stöttar mig som tur är.
/solkram mamma till 4 prinsesssor och en prins...