Mysiga ställen på Gotland vid havet??
Jag har varit på Gotland många gånger och älskar den ön. Men det är lite annorlunda nu när vi har barn. Skulle vlja ha lite tips på fina ställen vid havet som är bra för barn.
Någon?
Jag har varit på Gotland många gånger och älskar den ön. Men det är lite annorlunda nu när vi har barn. Skulle vlja ha lite tips på fina ställen vid havet som är bra för barn.
Någon?
hej vad trevligt att du tycker om gotland :)
jag är född o uppvuxen där ,
så kan varmt rekomndera brissund strand ligger ca 1 mil norr om visby, så att säga 3-4km efter snäck om ni vill ha ett barnvänligt ställe att bada på..
annars tycker jag snäck är toppen, finns även pool om det skulle vara lite kallt i vattnet även jättefin camping och stugby.
ni kan också söka er över på andra sidan till ljugarn, där är det också jättefint, otroligt fin sandstrand med många barnfamiljer, finns camping och stugby där med.
sen har vi fårö också jättefint, ta er upp mot skär, barnvänligt och mycket vackert.
vet inte hur det är med boende där..vet att camping finns, men inte om det finns stugor att hyra.
sen har vi ju givetvis kneipbyn alla barns dröm :) vet nu inte hur gamla era barn är, men annars är kneipbyn extremt kul, något dyrt men värt de för barnen. finns jätte bra boende också..
hoppas ni hittar något som passar er :)
kram
Du fick en massa bra förslag på en gång. Vill bara lägga till två superfina, långgrunda stränder: Åminne på östra sidan och Sudersand på Fårö. Camping finns vid båda ställena. Ha så mysigt!
tusen tack! Vi kommer att resa med små barn, 1-2 1/2 så att vi är inte i behov av nåt äventyrsland eller nåt likanande. Vill bara att det ska ligga vid havet och att det ändå ska vara badvänligt.
kikar in och tar till mig av tipsen då vi åker till G på lördag!
Ska nog ta en tur till Kneippbyn med vår 3-åring! Han älskar dessutom Pippi så det känns givet!
Vi ska bo vid Tofta, finns det fler tips på stränder som kanske inte varenda turist besöker som är lite "lugnare"?