• Anonym (Trött syster.)

Nu ligger idioten avdäckad på parkbänken. Alla ser och barnen skäms.

Here it goes. Min mamma har 2 barn med en alkoholist. Hon lämnade honom när den lilla va 6 månader för 8 snart 9 år sedan. Han har sedan dess terroriserat vår familj på alla sett han har kunnat. Tex så har han ringt,utan att överdriva 50ggr på en NATT. Vi har anmält och anmält men han har bara fått besöksförbud eller övervakning,samhällstjänst osv.

Sommaren 2006 drack han sig full på parkbänken medans barnen,så 9 och 6 år gamla satt bredvid och skämdes för alla som sittade. Den lilla var törstig och ville ha dricka,idioten erbjöd då honom ÖL. Starköl,till en 6 åring. Jag och mamma hade varit inne i en större stad som ligger 45 min från där vi bor,fick samtal från en mamma som var vänlig nog att ringa o meddela oss. Vi satte oss i bilen o bara körde o hämtade barnen. Han skulle så slå min mamma för att hon hämtade dem.

Efter detta kontaktade min mamma socialen för att få stöd i vad hon skulle göra,och det slutade med en vårdnadstvist som blev klar förra året. Han skulle då blåsa och ta antabus och en kontaktperson skulle vara med vis umgänge,detta gick bra,ända tills kontakt personen inte skulle närvara längre,då började han igen. Mamma ringde då advokat och socialen o sa att han dricker,och jag kommer inte lämna ut dem denna helgen,då stämde han henne för att bryta mot domen. Nu förra veckan fick de ett etrimistiskt (stavning?) beslut så en andra vårdnadstvist är på G. Igår ringde han och den stora flickan,som är 11 sa att pappa är full igen,idag ringde en kompis till mamma o sa att han ligger AVDÄCKAD MITT I SAMHÄLLET. Efter en vecka. En veckas nykterhet var barnen värda. Hur fan kan man svika sina barn gång på gång. Barnen är helt förstörda o bara gråter. 11 och 8 är de. Svikna ännu en gång. Han har svikit dem sedan de var 6 månader och 3 år. Hur många chanser ska han få innan någon säger stopp? Barnen orkar inte med detta. Den stora flickan har själv skrivit in till tingsrätten o sagt att hon vill att pappa är nykter länge innan de ska dit,hon vill ha kontaktperson mm.

O pappan,vilket jävla svin till far. Svika sina barn om o om igen,för vad? för en jävla flaska.

• Svar på tråden Nu ligger idioten avdäckad på parkbänken. Alla ser och barnen skäms.
  • TeIubesc

Fy fan vilket svin. Stackars barn.

• Kanskedinsyrra

Ingen tröst, men alkoholism är en sjukdom. Har en släkting som har det å min mamma säger "Men att han gör si å så", men mitt svar är: Han är beroende, kan itne göra annat. Hoppas din mamma får stöd från Soss så att barnen inte drababs mer av detta.

• Anonym (Trött syster.)
    Kanskedinsyrra skrev 2009-06-30 18:17:07 följande:
    Ingen tröst, men alkoholism är en sjukdom. Har en släkting som har det å min mamma säger "Men att han gör si å så", men mitt svar är: Han är beroende, kan itne göra annat. Hoppas din mamma får stöd från Soss så att barnen inte drababs mer av detta.
    Så ser inte jag det. Cancer är en sjukdom,finns inget man kan göra själv åt det,han kan "göra sig frisk" han väljer att gå in på systemet,köpa en flaska,öppna den och dricka. Man kan inte välja o ha cancer,eller göra sig av med det.
  • safrys

Cancer är något man får, och alkoholism är nåt man väljer.
    Jag tycker helt klart att pappan får skylla sig själv, och jag lider med barnen då jag själv varit med om supande pappa, (men som tack o lov lagt det på hyllan) och jag vet av erfarenhet hur slitsamt man har det som barn, som undrar hur pappa egentligen ska klara allting, och tänk om han dör, och allt...
    hoppas barnen får stöd, kan inte din mor gå till en familjerätt, dom är av egen erfarenhet mycket bättre på att lösa saker, än soc, dom kastar jag ner i soptunnan...

men lycka till, och hoppas dina syskon får det bra!
    inget barn ska fara illa. litet eller stort.

• Anonym

Anonym (Trött syster.) skrev 2009-06-30 18:31:59 följande:

Så ser inte jag det. Cancer är en sjukdom,finns inget man kan göra själv åt det,han kan "göra sig frisk" han väljer att gå in på systemet,köpa en flaska,öppna den och dricka. Man kan inte välja o ha cancer,eller göra sig av med det.
    Men det är det som är grejen med alkoholism, det tar över, han kan inte hjälpa att han går in och köper alkoholen. Han behöver förmodligen fruktansvärt mycket hjälp under lång tid för att bli frisk.

men han ska definitivt inte vara nära barnen!!
  • Anonym (slav under)

Som dagens samhälle ser ut är det inte konstigt folk hamnar i olika missbruk!

• Anonym (Trött syster.)
    Anonym skrev 2009-06-30 18:37:46 följande:
    Anonym (Trött syster.) skrev 2009-06-30 18:31:59 följande: Men det är det som är grejen med alkoholism, det tar över, han kan inte hjälpa att han går in och köper alkoholen. Han behöver förmodligen fruktansvärt mycket hjälp under lång tid för att bli frisk. men han ska definitivt inte vara nära barnen!!
    Han började dricka 98-99 nån gång. Han har varit på behandlig 3-4 gånger o hade uppehåll én gång i 1½år. Så jag tror nog att han har ett val Bara det att han väljer flaskan o inte barnen. Hade han inte kunnat göra något åt det så hade det inte funnits något som heter nykterister.
  • Anonym (Trött syster.)
    safrys skrev 2009-06-30 18:37:41 följande:
    Cancer är något man får, och alkoholism är nåt man väljer. Jag tycker helt klart att pappan får skylla sig själv, och jag lider med barnen då jag själv varit med om supande pappa, (men som tack o lov lagt det på hyllan) och jag vet av erfarenhet hur slitsamt man har det som barn, som undrar hur pappa egentligen ska klara allting, och tänk om han dör, och allt... hoppas barnen får stöd, kan inte din mor gå till en familjerätt, dom är av egen erfarenhet mycket bättre på att lösa saker, än soc, dom kastar jag ner i soptunnan... men lycka till, och hoppas dina syskon får det bra! inget barn ska fara illa. litet eller stort.
    Det är ju dom på att han ska ta drogtester o blåsa 3ggr i veckan. O han ska dit imån så de e ju kört för hans del. Barnen däremot är ju skit ledsna o anser ju inte att han älskar dem som gör så,skämmer ut dem för allt o alla. Det är en liten liten stad de bor i,alla känner alla
  • Anonym (Förstår)

Jag respekterar verkligen dem som söker hjälp och tar sig ur ett missbruk men aktiva missbrukare, som bara kommer med patetiska ursäkter, ska man hålla sig långt ifrån, särskilt barn.
    Jag har själv erfarenhet av att ligga i vårdnadstvist med en idiot till pappa och är så trött på den förbannade pk-retoriken om pappors rätt till varje pris. Barn mår i vissa fall bättre av att träffa en problematisk förälder under kontrollerade former eller inte alls, som i vårt fall.
    Den enda du kan trösta dig med nu är att myndigheterna förhoppningsvis (alldeles för sent) får upp ögonen för hur illa det är ställt och inför ett mycket begränsat övervakat umgänge.
    Barnen behöver trygghet och stabilitet i tillvaron för att kunna hantera besvikelsen över att ha en sådan svag egoist till pappa. Hoppas verkligen att de kan få det nu.

• Anonym (Trött syster.)

Anonym (Förstår) skrev 2009-06-30 19:17:57 följande:

Jag respekterar verkligen dem som söker hjälp och tar sig ur ett missbruk men aktiva missbrukare, som bara kommer med patetiska ursäkter, ska man hålla sig långt ifrån, särskilt barn. Jag har själv erfarenhet av att ligga i vårdnadstvist med en idiot till pappa och är så trött på den förbannade pk-retoriken om pappors rätt till varje pris. Barn mår i vissa fall bättre av att träffa en problematisk förälder under kontrollerade former eller inte alls, som i vårt fall. Den enda du kan trösta dig med nu är att myndigheterna förhoppningsvis (alldeles för sent) får upp ögonen för hur illa det är ställt och inför ett mycket begränsat övervakat umgänge. Barnen behöver trygghet och stabilitet i tillvaron för att kunna hantera besvikelsen över att ha en sådan svag egoist till pappa. Hoppas verkligen att de kan få det nu.
    Jag hoppas att de inser att nu när domen kom förra veckan,att han ska lämna prover 3 ggr i veckan i 5 månader,sedan skulle de se hur de gör efter den tiden,han super redan nu,inte ens en vecka höll han. Nu borde de inse att han kommer supa ihjäl sig,o de behöver inte barnen vara med o bevittna.
Svar på tråden Nu ligger idioten avdäckad på parkbänken. Alla ser och barnen skäms.